اطلاعیه ها

شرایط لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی در سال ۱۴۰۱

شرایط تاسیس کلینیک زیبایی

امروزه جهان به سمتی در حال تغییر است که افراد خواهان زیبایی بیشتر هستند و افزایش عمل های زیبایی ،از بین بردن چروک های پوست ،لیفت صورت و ……بسیار ترند و همه گیر شده ،و همان طور که می دانید هزینه ی انجام این کار ها سود بسیار خوبی را برای صاحبان کلینیک ها و سالن هایی زیبایی به همراه دارد به همین خاطر افراد زیادی هستند که قصد تاسیس کلینیک زیبایی را در سال ۱۴۰۱ دارد اما آیا به نظرتان تاسیس یک کلینیک زیبایی کار راحتی می باشد؟!!! و یا اصلا می دانید دقیقا از کجا باید شروع کرد؟!!! پیرو سخنان فوق اگر شما قصد تاسیس کلینیک زیبایی را دارید و به دنبال آگاهی از شرایط لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی در سال ۱۴۰۱ هستید پیشنهاد می کنم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید چرا که ما در این مبحث سعی کرده ایم به برخی از سوالاتی که در این زمینه برای افراد پیش می آید همچون چگونه جواز تاسیس بگیریم،شرایط اخذ مجوز  کلنیک زیبایی چیست؟!هزینه های مربوط به تاسیس کلنیک زیبایی و …. پاسخ گو باشیم.جهت تاسیس کلینیک زیبایی باید مراحل لازم اداری را  با  طی کنید. شما می توانید شخصا این کار را انجام دهید و یا از طریق کارشناسان برای این کار اقدام نمایید و درگیر روال اداری نشوید.

مزایای اخذ مجوز کلینیک‌ زیبایی:

قطعا انجام هر کاری به صورت قانونی مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد که ما در ادامه به این موارد اشاره می نماییم.

۱_وقتی شخصی کلنیک خود را به صورت قانونی ثبت می کند می تواند در آن خدمات زیادی در زمینه ی پوست،مو ،لیزر و …. در اختیار مشتریان خود قرار دهد. و مرکزی که بدون مجوز این خدمات را ارائه می دهد باید بداند که قطعا مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و جریمه های سنگینی را باید پرداخت نماید.

۲_با دریافت مجوز رسمی از سوی وزارت بهداشت شما به کار و حرفه‌ای که ارائه می دهید اعتبار می بخشید و در این صورت قادر خواهید بود که تبلیغات گسترده ای جهت جذب مشتریان بیشتر انجام دهید.

۳_اگر قادر به دریافت مجوز باشید می توانید با خیال آسود تابلو تبلیغاتی خود را نصب نمایید.

۴_در صورت دریافت مجوز،  قانون از شما حمایت می کند و رقیبان کاری شما نمی توانند از اعتبار شما استفاده کنند چرا که می دانند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

۵_با دریافت مجوز حوزه ی کاری شما گسترده می شود و می توانید با افراد بیشتری رقابت کنید که خود این عامل موجب بهبود و بالا رفتن کیفیت ارائه ی خدمات شما و جلب نظر مشتریان می گردد.

۶_و به عنوان آخرین مزیت دریافت مجوز کلنیک زیبایی باید به این موضوع اشاره نماییم که افراد خیلی راحت تر به شما اعتماد می کنند و مشتریان شما بر تعدادشان روز به روز افزوده می گردد.

در نتیجه با این حال که دریافت مجوز پروسه ی چندان آسانی ندارد ولی قطعا به سختی آن می ارزد چرا که برای شما سود چند برابر را به دنبال خداهد داشت.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز کلنیک زیبایی:

ما در این مبحث قصد داریم به مدارکی که در زمان درخواست مجوز رسمی وزارت بهداشت نیاز  دارید اشاره نماییم.

تکمیل اظهار نامه مربوط به موسسات و سازمان های تجاری و ارائه دو نسخه از آن.

تحویل دو نسخه از اساسنامه مربوط به موسسات غیر تجاری بعد از تکمیل فرم.

ارائه ی شناسنامه و کارت ملی شریک هایتان و اعزای هیات مدیره.

اشخاص حقوقی باید آخرین تغییرات موسسه که در روزنامه ثبت شده است را در قالب کپی از روزنامه رسمی تحویل دهند.

در صورتی که دریافت مجوز توسط وکیل صورت گیرد اصل مدرک وکالت نامه و کپی آن باید ارائه گردد.

اصل برگه قیم نامه یا کپی از آن باید در صورت لزوم ارائه شود.

حضور دو شخص حقیقی یا حقوقی الزامی است.

اعلام و ثبت شماره تلفن همراه و ثابت مدیر عامل.

حداقل صد هزار تومان سرمایه برای ثبت این شرکت مورد نیاز است.

تعیین سهم هر کدام از شرکا به صورت دقیق‌.

مشخص کردن سمت هر شخص.

مشخص کردن وضعیت حق امضا.

در صورتی که سرمایه شرکت غیر نقدی است باید تقویم شده و به مدیر عامل تحویل داده شود.

ثبت کلینیک زیبایی:

امروز صنعت زیبایی روز به روز در حال پیشرفت می باشد و افراد زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند و اسم و رسم خوبی کسب کرده اند و هموراه با همکاران خود در رقابت هستند تا از آن ها پیشی بگیرند.صد در صد انجام برخی از کار ها همانند گرفتن مجوز ،ثبت برند ،استفاده از متریال و دستگاه های به روز ،پیشرفته و با کیفیت و معتبر ،خدمات دهی متفاوت و متناسب با نیاز مشتریان و به کارگیری نیرو های متخصص و متعهد موجب می شود شما در کار خود نه تنها موفق شوید بلکه حرف اول را بزنید.ثبت کلنیک زیبایی  موجب می شود جایگاه موسسه شما در بازار تثبیت گردد و  هم چنین به فعالیت شما اعتبار می بخشد و باعث رضایت مشتریانتان می شود.

با داشتن مجوز کلنیک زیبایی چه خدماتی را می شود ارائه داد؟!!!

همان طور که می دانید با دریافت مجوز کلنیک زیبایی شما نمی توانید خدمات پزشکی ارائه دهید مگر اینکه پزشکی را در کلنیک خود استخدام نمایید.شما با دریافت مجوز تنها قادر به ارائه ی خدماتی در زمینه ی بهداشتی و زیبایی خواهید بود.در همین راستا ما امروز قصد داریم به خدماتی که با مجوز کلنیک زیبایی می توانید انجام دهید اشاره نماییم .ارائه ی خدمات در زمینه آرایشی و زیبایی،ارائه ی خدمات در زمینه ی پوست و مو که این لاین موارد زیادی را شامل می شود،ارائه ی خدمات ژل ،بوتاکس ،آر اف و ….،انجام اموری مانند رفع جوش، لک، تیرگی ،انجام خدمات لیزر و کاشت مو در صورت دریافت گواهی معتبر.در نتیجه با دریافت مجوز خدمات زیادی را می توانید در اختیار مشتریان خود قرار دهید که سود خوبی نیز دارند.

درآمد کلنیک های زیبایی:

قطعا همان طور که همه ی ما می دانیم یکی از ملاک های هر شخصی جهت راه اندازی کسب و کار جدید میزان درآمد حاصله  از آن می باشد .تاسیس مرکز زیبایی هزینه ی اولیه ی زیادی دارد اما در آمد ی که نسیب شخص تاسیس کننده ی مرکز زیبایی نیز می شود بسیاز زیاد است. در نتیجه اگر سرمایه ی کافی برای شروع این کسب و کار را دارید، باید بدانید که سود دهی و درآمد آن نیز بسیار خوب و قابل توجه می باشد.ظاهر یک کلینیک بسیار در جلب مشتری و سود شما تاثیر گذار است در نتیجه سعی کنید محیطی را طراحی نمایید که در نظر مراجعین تان بسیار جذاب باشد تا بازدهی کاریتان دو چندان شود .

استخدام پزشک و پرسنل برای کلینیک:

یکی از مهم ترین ارکان هر کلنیک زیبایی کادر درمانی ،پرسنل و پزشکان آن می باشد .چیزی که موجب می شود یک مرکز زیبایی از رقیبان خود پیشی بگیرد تخصص،مهارت و وجدان کاری افرادی می باشد که در مجوعه ی شما در حال فعالیت هستند در نتیجه بسیار با دقت و وسواس باید سعی کنید کادر خدماتی خود را گلچین نمایید.اگر مایل هستید خدمات متنوعی را در کلنیک خود در اختیار مشتریان قرار دهید باید با چندین پزشک با تخصص های متفاوت قرداد امضا نمایید از طرفی شما به پرستار و اپراتور های دستگاه ها و تجهیزات نیز نیاز دارید که باید زمان زیادی را نیز صرف استخدام آن ها کنید و دوره های آموزشی لازم را نیز برای آن ها برگذار نمایید ، به علاوه شما باید نیروی کار اداری، حسابدار، منشی و … نیز برای مرکز استخدام کنید تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند. با توجه به افزایش کاربران در دنیای مجازی، شما باید در فضای مجازی نیز فعال باشید و یک مدیر و ادمین فضای مجازی نیز داشته باشید تا بتوانید در اینترنت و برنامه های اجتماعی نیز فعال باشید زیرا می توانید با این کار مرکز خود را به بسیاری از افراد بشناسانید.

دستگاه های مورد نیاز کلینیک زیبایی:

هر گاه قصد تاسیس کلینیک زیبایی را داشته باشید باید به تمام موارد در این زمینه بپردازید و توجه کنید که یکی از مهم ترین این موارد خرید تجهیزات به روز ،پیشرفته و معتبر می باشد.چنانچه دستگاه های خریداری شده توسط شما از کیفیت بالایی بر خوردار باشد نتیجه نهایی کار صد در صد برای تمامی مشتریان شما رضايت بخش خواهد بود و قطع به یقین می توانید خیلی راحت از رقیبان کاریتان پیشی بگیرد و در حرفه ی خود حرف اول را بزنید در نتیجه بهترین کار این است که از یک مرکز مجاز فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی که سابقه ی طولانی در این زمینه دارند کمک بگیرید.بر اساس خدماتی که می خواهید ارائه دهید باید تجهیزات مربوطه را نیز خریداری کنید در حالی که کار با برخی از این دستگاه ها سخت و مشکل است به همین سبب باید اپراتور های مخصوصی را نیز به کار گرفت که دوره های آموزشی مربوطه را طی کرده باشند.ما در ادامه به برخی از تجهیزات مورد نیاز تاسیس کلینیک اشاره می کنیم.

دستگاه لیزر موهای زائد:

امروز به دلیل راحتی و توجه بیشتر به نظافت و قطعا زیبایی حاصل از انجام لیزر طرفدار های از بین بردن مو های زائد توسط دستگاه لیزر نسبت به روش های سنتی آن بسیار رو به افزایش است در نتیجه شما با خرید یک دستگاه لیزر اصل و با کیفیت می توانید درآمد خوبی کسب کنید. در بازار دستگاه های لیزر متنوعی وجود دارد که شما می توانید خریداری نمایید برای مثال دستگاه های IPL گرفته تا SH4 و دستگاه های لیزر سه طول موج الکساندرایت، دایود و اندگ.

دستگاه لاغری :

تکنولوژی تراکو یکی از روش های محبوب در زمینه ی لاغری می باشد که سال هاست مورد توجه زیادی واقع شده است .در نتیجه برای ارائه ی خدمات لاغری می توان از دستگاه کرایولیپولیز استفاده کرد.

دستگاه هایفو:

امروز دستگاه هایفو تکنولوژی می باشد که جهت لیفت ،جوان سازی پوست ،درمان جوش ،جای زخم و ….مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل اینکه این روش غیرتهاجمی می باشد و توسط امواج رادیویی و به واسطه ی ایجاد گرما و تحریک لاژن سازی کمک به احیا ،لیف ،از بین بردن چین و چروک می کند طرفدار های زیادی دارد و این دستگاه سود زیادی نیز برای صاحبان کلینیک به ارمغان خواهد آورد.

دستگاه کیوسوئیچ و پیکوسکند:

این دستگاه برای خدمات رفع تاتو و جوانسازی کاربرد دارد. امروزه در شهر های بزرگ خدمات تاتو با استقبال زیادی مواجه شده است و طبیعتا بسیاری از افراد برای پاک کردن تاتو به کلینیک های زیبایی دارای دستگاه پیکو سکند یا کیوسوئیچ مراجعه می کنند.علاوه بر رفع تاتو میتوان برای خدماتی مثل کربن تاراپی، روشن سازی پوست، رفع کک و مک و .. استفاده نمود.

برای خرید دستگاه های اورجینال و به روز کلینیک های زیبایی به ” فروشگاه ورناطب ” مراجعه نمایید .

شرایط لازم برای ثیت کلینیک زیبایی در سال ۱۴۰۱:

اولین گزینه برخورداری از یک فضای تمیز ،استریل و بهداشتی می باشد که چک می شود. دومین  گزینه برخورداری از تجهیزات و امکانات کافی به روز و پیشرفته در زمینه ی ارائه ی هر خدمتی که قرار است در کلینیک انجام دهید.سومین گزینه قطع به یقین همان طور که پیش تر نیز ذکر نمودم برخورداری از نیرو های متخصص می باشد.و گزینه ی چهارم انتخابی محیطی آرام و به دوز از استرس و مورد اخر جهت انجام فعالیت های پزشکی باید پزشکان متخصصی را استخدام نمایید.

نکته پایانی:

با توجه به تمامی نکاتی که در این مقاله ذکر شد به خوبی متوجه شدیم که جهت تاسیس کلینیک زیبایی باید به موارد زیادی توجه نمود که اولین آن ها دریافت مجوز رسمی وزارت بهداشت می باشد و موارد بعدی استخدام افراد حرفه ای و متخصص،خریداری دستگاه و تجهیزات زیبایی به روز پیشرفته، شروع فعالیت در یک محیط تمیز و زیبا و …. می باشد. شاید در ابتدا و شروع فعالیت این کار برایتان سخت به نظر برسد اما بعد از انجام و پشت سر گداشتن تمامی موارد فوق به سود زیادی دست خواهید یافت و متوجه می شوید که تمامی سختی های مسیر ارزش انجام این کار را داشت .در نتیجه اگر مایل هستید از سایر رقیبان کاری خود پیشی بگیرید سعی کنید خدمتی متعهدانه را در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا نام کلینیک شما بر سر زبان ها بیافتد و در مدت زمان خیلی کوتاهی به سود زیادی دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *