مقالات تخصصی, فرکشنال

طرز استفاده از دستگاه RF

همان طور که می دانید انسان همواره به دنبال زیبایی و بازگرداندن جوانی از دست رفته می باشد به همین خاطر سعی کرده تا راه هایی جهت رهایی از چین و چروک های صورت و بدن کشف نماید. امروزه به دلیل پیشرفت علم و فناوری روش های تهاجمی و کم تهاجمی جهت از بین بردن چین و چروک ها به وجود آمده که یکی از این تکنولوژی ها روش درمانی RF می باشد.مطالعات گسترده تغییرات الیاف کلاژن پوست و بهبود و ترمیم بافت پوست تحت درمان با RF را نشان می دهد.RF  از طریق ایجاد حرارت در درم (سطح زیرین پوست ) که مسئولیت کلاژن سازی پوست را به عهده دارد، سبب رسیدن به نتیجه دلخواه می شود زمانی که حرارت مناسب لایه های درم را تحریک می کند این حرارت در اپیدرم پراکنده می‌شود و امکان ترمیم سریع اپیدرم لایه سطحی پوست را موجب می شود. ما در این مبحث قصد داریم به نکاتی در مورد طرز استفاده دستگاه  RF بپردازیم . در نتیجه با تیم تخصصی ورنا طب همراه باشید تا به  اطلاعاتی جامع در مورد نحوی عملکرد این دستگاه رادیو فرکانسی دست یابید  .

انواع دستگاه RF :

دستگاه  رادیو فرکانسی  RF از لحاظ عملکرد به دو دسته دو قطبی و تک قطبی دسته بندی می شود . این دو دستگاه تفاوت هایی دارند که یکی از این تفاوت ها عمق نفوذ  متفاوت می باشد . دستگاه آر اف تک قطبی در واقع به بخش عمقی درم نفود می کند و توانایی درمان مشکلات و امراض عمقی را دارد اما دستگاه آر اف تک قطبی تنها به درمان عوارض سطحی پوست محدود می گردد.

چه کسانی می توانند از تکنولوژی RF استفاده نمایند ؟!!!

روش درمانی آر اف یکی از رایج ترین روش های درمانی جهت از بین بردن چین و چروک ،سلولیت و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می باشد که خیلی طرفدار دارد . این روش برای هر نوع پوست با هر طیف رنگی قابل استفاده می باشد و می تواند به راحتی به کمک شما بیاید و از شر هر گونه چین و  چروک پوستی خلاص شوید . و با اینکه این دستگاه سال های زیادی است که مورد استفاده قرار گرفته تا به حال عوارض معدودی از خود به جای گذاشته در نتیجه بهترین کار این است که از کلینیکی خدمات درمانی دریافت کنیم که حتما از دستگاه های معتبر و به روز استفاده می کنند تا عوارض استفاده از آر اف به صفر برسد .از آن جا که روش آر اف تکنیکی مبتنی بر تابش امواج است در زیر به موارد غیر مجاز جهت استفاده از این روش اشاره می کنیم:

۱ – افرادی که از بیماری قلبی مزمن رنج می برند .

۲ – افرادی که در بدن خود داری انواع امپلنت های فلزی می باشند .

۳ – افرادی که در ۵ روز گذشته تحت درمان با رتینول یا سایر مواردی که پوست را نسبت به تابش حساس تر می کند ، قرار گرفته اند .

۴ – بیماران مبتلا به سرطان و دیابت

۵ – افراد مبتلا به تبخال فعال یا بیماری های عفونی پوست

لازم به ذکر است که افراد مسن می توانند از این دستگاه استفاده کنند اما برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب استفاده از جراحی پلاستیک توصیه می گردد .

کار با دستگاه RF

همان طور که پیش تر نیز اشاره نمودم این دستگاه بر پایه ی تولید و تابش امواج رادیو فرکانسی تاثیرات خود را بر جای می گذارد . این امواج لایه های پوست که مسئول ساخت کلاژن هستند را تحریک و  چرخه کلاژن سازی عمقی را به نحو موثری افزایش می دهد . این امواج می توانند در لایه های عمقی پوست حرارتی  ۳۸تا ۴۴ درجه سانتی گراد به وجود آورند ، که شاید برای کسانی که تحت درمان هستند زیاد خوش آیند نباشد اما در واقع همین تولید گرما می باشد که موجب تولید کلاژن که جهت جوانسازی پوست نیاز می باشد ،می شود  . طرز استفاده از دستگاه RF نیز بسیار آسان می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود .

طرز استفاده از دستگاه RF

در ابتدا سطح پوست را کاملا تمیز می کنند تا از هر گونه آلودگی و یا آرایشی پاک گردد و بعد در ادامه جهت کاهش تجربه ی درد سطح مورد نظر را به مدت نیم ساعت با کرم های بی حس کننده می پوشانند . و بعد از این مراحل با نصب سوزن های یکبار مصرف و کاملا استریل شده کار درمان با امواج رادیو فرکانسی آغاز می گردد . روش درمانی آر اف ابتدا تولید کلاژن را تحریک می کند و موجب می شود شما پوستی سفت و شاداب داشته باشید . اما نتیجه درمان به طور کامل  سه تا چهار هفته بعد از درمان معلوم می گردد .

کاربرد دستگاه آراف:

درمان سلولیت و لاغری موضعی

درمان لکه های تیره ی پوستی

کاهش چین و چروک سطحی و جلوگیری از ایجاد چروک های عمیق

کلاژن سازی عمقی پوست برای جلوگیری از پیری زود رس پوست

کاهش سیاهی زیر چشم و رفع پف پلک ها

رفع تبخال غیر فعال

رفع اسکار زخم ها

درمان پوست مرغی

تعداد جلسات و هزینه درمان :

تعداد جلسات درمان هر شخص متناسب با مشکلات پوستی و محل درمان قطعا متفاوت می باشد .در واقع تعداد جلسات درمان هر شخص بر اساس نوع پوست و سن می تواند متفاوت باشد . معمولا ۴ جلسه برای رسیدن به نتیجه دلخواه مطلوب است که این تعداد جلسات در مشاوره ی اولیه توسط پزشک به بیمار اعلام می گردد .

بعد از درمان RF

قطعا هدف ما از انجام هر روش زیبایی رسیدن به یک پوست شاداب و سالم است در نتیجه باید بعد از درمان با روش رادیو فرکانسی آر اف چند مورد را رعایت کنید تا هم به نتیجه ی بهتری دست یابید و هم به پوست خود آسیب وارد نکنید ‌. در نتیجه با ما همراه باشید.

۱ – استفاده از ضد آفتاب با اس پی اف حداقل ۵۰ به طور مداوم

۲ – اجتناب از شست ‌و شوی بخش تحت درمان حداقل تا ۲۴ ساعت

۳- استفاده از کمپرس سرد جهت کاهش درد احتمالی

۴ – قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید حداقل تا یک ماه

۵ – استفاده از کلاه لبه دار جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید  .

۶ – تا زمان بهبود کامل علائم ، از اسکراب ، کرم های لایه بردار و ضد چروک استفاده نکنید .

۷ – از اقدام جهت سولاریوم تا زمان بهبودی علائم پرهیز نمایید.

۸ – به مدت یک هفته از کرم های ترمیمی و التیام بخش که توسط پزشک تجویز شده است استفاده نمایید .

عوارض استفاده از دستگاه رادیو فرکانسی RF :

همان طور که پیش تر نیز ذکر کردم دستگاه ار اف کاملا بی خطر می باشد و یکی از ساده ترین روش های کم تهاجم جهت از بین بردن مشکلات پوستی است که با اینکه سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد عوارضی برای آن ذکر نشده . اما  عوارض جانبی مانند التهاب کوتاه مدت ، خارش زودگذر پوست صورت و گرمی موضع تحت عمل برای چند روز طبیعی می باشد و جای هیچ گونه نگرانی نیست . اما اگر درمانگر در کار خود ماهر نباشد  و یا از دستگاه های با کیفیت   و معتبر در این زمینه استفاده نکند می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای شخص تحت درمان به عمل آورد در نتيجه در انتخاب مرکز درمانی خود دقت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *