مقایسه, لیزر

لیزر تيتانيوم بهتر است یا کندلا

امروزه روش های قدیمی از بین بردن موهای   زائد همانند تیغ ، وکس ، موبر و ……دیگر بین افراد طرفداری ندارند چرا که این روش ها باعث ایجاد جوش ، موهای زیر پوستی و ….. می گردند ‌ . به همین دلیل با گذشت زمان بر تعداد طرفداران از بین بردن دائمی موهای زائد با لیزر افزوده می شود و این عامل یک بازار رقابتی شدیدی را ایجاد می نماید و از طرف دیگر هر روزه تعداد زیادی از دستگاه های لیزر را روانه بازار های جهانی می نماید  . از این میان اگر بخواهیم به دو عدد از بهترین های این عرصه اشاره نماییم می توان به لیزر تيتانيوم و الکس کندلا اشاره نمود ، در همین راستا ما امروز در گروه فروش کلیه ی تجهیزات پزشکی و زیبایی ورنا طب همراه شما هستیم تا به بررسی این دو دستگاه لیزر بپردازیم و بررسی نماییم که لیزر تيتانيوم بهتر است یا کندلا  ؟!!! در نتیجه با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به اطلاعات مفیدی در این زمینه دست یابید .

توضیحاتی در خصوص لیزر تيتانيوم  :

دستگاه لیزر تيتانيوم یکی از پیشرفته ترین دستگاه های رفع موهای زائد به صورت دائمی می باشد که با برخورداری از سه طول موج می تواند به راحتی نه تنها موهای زائد را از بین ببرد بلکه با از بین بردن عروق دیگر شاهد هیچ گونه بازگشت مو در افراد بعد از درمان نخواهیم بود . این دستگاه همان طور که پیش تر نیز گفته شد دارای سه طول موج الکس ، اندیاگ  و دایود می باشد . هر یک از این طول موج‌ ها برای پوست‌ های مختلفی مناسب است از جمله الکساندرایت برای از بین بردن موهای بسیار نازک مانند نواحی پشت لب کارایی دارد ، در مقابل طول موج اندیاگ مو های ضخیم نواحی شکم را ریشه‌کن می‌کند . طول موج دایود نیز برای رفع مو های معمولی بدن نظیر پا ها و دست‌ ها طراحی شده است . دستگاه‌ تيتانيوم به دلیل برخورداری از سه طول موج تمامی طیف های رنگ پوست را پوشش می دهد و مشکلی در این زمینه ندارد  . این دستگاه با بهره‌ مندی از سه طول موج‌ قدرتمند ، ملانین‌ های پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل برای انواع پوست‌ های سفید ، تیره ، سبزه ، برنزه و … مناسب است . رفع موهای زائد بدن با استفاده از لیزر تیتانیوم یک روش ایمن و بی‌ خطر است و عوارض جدی به همراه ندارد . در واقع ، متخصصان پوست و مو این دستگاه مدرن را بر حسب پوست افراد و وضعیت موی آن‌ ها تنظیم می‌ نمایند ؛ در نتیجه همه افراد می‌ توانند بدون دغدغه و نگرانی از اثرات مثبت آن برخوردار شوند .

ویژگی های لیزر تيتانيوم چیست :

۱ – مجهز به سیستم خنک کننده

۲ – بهرمندی از سه طول موج مختلف

الکساندرایت ۷۵۰ نانومتر

دایود ۸۱۰ نانومتر

اندیاگ ۱۰۶۴ نانومتر

۳ – مناسب برای انواع طیف رنگی پوست

۴ – از بین بردن کامل فولیکول های مو

۵ – تسریع روند درمان

۶ – قابل استفاده برای تمامی نقاط بدن

۷ – از بین بردن موهای زائد بدون درد حین یا پس از درمان

خصوصیات لیزر کندلا :

لیزر الکس طول موج خاصی از نور را توسط فلش لامپ های پالسی ، لامپ های قوس پیوسته یا دیودهای لیزری در طیف فروسرخ (۷۵۵ نانومتر) ساطع می کند که به آن لیزر نور قرمز نیز می گویند . تمامی دستگاه های الکس کندلا با مدل های مختلف تنها یک نوع طول موج را ساطع می نمایند که ممکن است ۷۵۵ ، ۱۰۶۴ و یا ۸۱۰ نانومتر باشد . لیزر کندلا انرژی در طیف الکترومغناطیسی قرمز تا فروسرخ تولید می کند که میزان تشعتشع آن با افزایش دما افزایش می یابد ‌. لیزر الکس کندلا  یکی از جدید ترین دستگاه های حذف مو های زائد در بازار است که تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارد و از انواع دیگر لیزر سریع تر عمل می کند . این لیزر روی افرادی که دارای پوست روشن و موی تیره هستند بهترین نتیجه را دارد . این دستگاه جهت از بین بردن موهای زائد سطح وسیع بدن بیشتر کاربرد دارد و نواحی مانند بیکینی و یا زیر بغل را نمی تواند به خوبی پوشش دهد . دقت لیزر الکس کندلا بسیار بالاست به نوعی که می تواند روی یک سطح مشخص بدون تاثیر گذاشتن روی سطوح دیگر تمرکز کند .

ویژگی های لیزر کندلا :

لیزر الکس کندلا دارای خصوصیات ویژه ای است که آن را به نسبت دیگر لیزر مو های زائد متمایز می‌ کند . برخی از این خصوصیات را می توان  فقط در لیزر الکس کندلا مشاهده کرد . این ویژگی ها عبارتند از:

۱ – دقت بالا و ضریب خطای پایین

۲ – تکنولوژی خنک کننده پیشرفته

۳ – مناسب پوست روشن با مو های تیره

۴ – بازدهی بالا

۵ – راحتی و احساس امنیت بیمار حین انجام لیزر با الکس کندلا

۶ – دارای تاییده FDA

تفاوت لیزر تيتانيوم و کندلا :

همان طور که در مطالب پیشین گفته شد شما متوجه تفاوت هایی در لیزر تيتانيوم و کندلا شدید اما ما در این مطلب قصد داریم که به صورت دقیق تر به این تفاوت ها اشاره نماییم در نتیجه در ادامه با گروه ورنا طب همراه باشید .

۱ – لیزر تيتانيوم دارای سه طول موج اندیاگ ، الکس و دایود می باشد در نتیجه با پوشش دهی سه طول موج و سه عمق می تواند کاملا موهای زائد را از بین ببرد . اما در مقابل دستگاه لیزر کندلا تک فام می باشد یعنی در واقع یکی از طول موج های پیش تر ذکر شده را دارا می باشد .

۲ – در لیزر تيتانيوم همان طور که پیش تر نیز گفته شد با پوشش دهی سه طول موج می تواند عروق موهای زائد را نیز به راحتی از بین ببرد در نتیجه بازگشت مو نیز اتفاق نخواهد افتاد .

۳ – هندپیس های دستگاه کندلا با فاصله از پوست قرار می گیرند و در این حالت اشعه با طول موج ۷۵۵ نانومتر را پرتاب می کنند و به دلیل همین فاصله ی هندپیس با پوست کاربر نمی تواند به راحتی ناحیه های کوچک همانند زیر بغل و یا پیکینی را لیزر نماید و دستگاه لیزر کندلا بیشتر برای نواحی وسیع بدن مورد استفاده قرار می گیرد که دقت بالایی نیز دارد .

۴ – منبع لیزر  کندلا داخل دستگاه لیزر می باشد که توسط فیبر ها به هندپیس متصل می شود به همین دلیل خرابی فیبر ها  شکستگی فیبر ها و شکستگی‌ هندپیس مشکلاتی  رایج این دستگاه ها می باشند که موجب می شود شما جهت تعمیر آن ها هزینه ی زیادی را پرداخت نمایید .

۵ – همان طور که پیش تر گفته شد دستگاه تیتانیوم با برخورداری از سه طول موج برای هر نوع طیف رنگی پوست مناسب است اما لیزر کندلا بیشتر برای پوست روشن با موهای تیره مناسب است .

۶ – لیزر تيتانيوم برخلاف کندلا به دلیل قراگیری دایود بار روی هندپیس قدرت بیشتری دارد و تماس آن به صورت مستقیم با پوست موجب می شود نواحی مانند زیر  بغل ، نواحی بین دو مفصل را نیز بتوانید به راحتی لیزر کنید .

۷ – منوی دستگاه تیتانیوم برنامه ی کاربردی را برای کاربر فراهم نموده ‌.

کلام آخر  :

با توجه به آنچه تا کنون گفته شد و ذکر تفاوت های لیزر تيتانيوم و کندلا شما می توانید بر اساس نیاز خود بهترین مورد را انتخاب نمایید .

دیدگاهی در مورد “لیزر تيتانيوم بهتر است یا کندلا

  1. عاطفه گفت:

    سلام من رنگ موستم متوسطه اما موهای ضخیم و مشکی دارم بین دوتا مرکز یکی لیزرکندلا۲۰۲۲ داره اون یکی تیتانیوم ۲۰۲۲ کدوم رو برم که بیشترین تاثیر رو داشته باشه برای تمام بدن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *