مقالات تخصصی, هایفو

نکات مهم مراقبتی بعد از هایفوتراپی که باید رعایت کنید

مراقبت های بعد از هایفو

مراقبت های بعد از هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی یکی از روش های نسبتا جدیدی می باشد که جهت زیبایی و جوان سازی پوست و صورت استفاده می شود اما این روش برای اولین بار جهت درمان اختلالات مغزی و حرکتی مورد استفاده قرار گرفت و هیچ ربطی به زیبایی نداشت .در روش هایفوتراپی همان طور که از اسمش پیداست از گرمای حاصل از امواج جهت تخریب قسمتی از بافت استفاده می گردد. در این روش از انرژی امواج استفاده می شود. این انرژی لایه های زیر پوست را مورد هدف قرار داده و امواج روی نقطه خاصی متمرکز می شوند. از آنجایی که تمرکز امواج در لایه های زیرین است جذب لایه های بیرونی نمی شود و آسیبی به پوست وارد نمی گردد . با حرارت دادن سلول های لایه های زیرین، بافت گرم شده باعث تخریب سلولی می شود وسلول ها را وادار به تولید کلاژن بیشتر می کند. کلاژن، پروتئینی است که باعث استحکام پوست می شود. با افزایش کلاژن، خطوط و چین و چروک های ریز حذف شده و باعث می شود پوست سفت و محکم تر و چروک کمتر شود.ما در این مبحث سعی داریم راجعبه مراقبت های بعد از هایفوتراپی مطالبی را عنوان نماییم تا شما بتوانید به بهترین نتیجه از این روش دست یابید چرا که  مراقبت های بعد از هایفوتراپی از اهميت بالایی برخوردار است زیرا این روش ها می توانند اثرات درمانی را به  حداکثر و عوارض جانبی آن را به حداقل برساند.در نتیجه به شما عزیزان پیشنهاد می نمایم تا انتهای این مقاله با عنوان ” مراقبت های بعد از هایفو ” با ما همراه باشید.

دلیل مراقبت های بعد از هایفوتراپی:

هدف ما از انجام روش های جوان سازی پوست صدر در صد حفظ شادابی و زیبایی آن می باشد به همین خاطر اگر روش های مراقبت پوستی بعد از هایفوتراپی با دیگر روش های درمانی را رعایت نکنیم صد در صد به هدف اولیه ی خود که زیبایی ،جوانی و یا شادابی است دست نخواهیم یافت.در نتیجه با دقت بالا امروز در کنار ما باشید تا بتوانید به بهترین نتیجه از هایفوتراپی دست یابید.

توصیه های بعد از هایفوتراپی:

همان طور که پیش تر نیز ذکر نمودم هدف ما از نوشتن این مقاله آگاهی یافتن شما عزیزان در زمینه ی مراقبت های لازم بعد از انجام هایفوتراپی می باشد که شامل موارد زیر است و بهتر است با دقت همه ی آن ها را مطالعه نمایید تا بتوانید به حداکثر نتيجه ی مطلوب خود دست یابید.

بعد از هایفوتراپی

مراقبت در برابر آفتاب:

یکی از مراقب هایی که بعد از انجام روش هایفوتراپی باید انجام دهید این است تا چند هفته از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب جلوگیری نمایید.معمولا توصیه ی پزشکان این است که ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه ی هایفوتراپی زیر نور خورشید نروید.شاید با خود بگویید چرا باید بعد از انجام این روش از قرار گرفتن مستقیم زیر نور خورشيد جلوگیری نماییم؟!!!باید خدمتتان عرض کنم که نور خورشید می تواند باعث افزایش احتمال بروز هایپر پیگمنتیشن یا تیره شدن رنگ پوست گردد و حتی می تواند به پوست شما آسیب رساند و یا موجب آفتاب سوختگی گردد.برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی بهترین کار این است که از کلاه استفاده کنید و از همه مهم تر استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.در انتخاب ضد آفتاب بهتر است کرمی را انتخاب کنید که ضد آب و اس پی اف بالا تر از ۳۰ داشته باشد و هم چنین از برند معتبر و مرغوبی کرم ضد آفتاب را تهیه نمایید تا پوست شما لک نشود چرا که کرم های ضد آفتاب از اشعه ی فرابنفش در برابر پوست شما مخافظت می نماید.باید در این بخش خاطر نشان کنم که دستگاه هایی که جهت برنزه کردن پوست استفاده می شوند نیز از اشعه ی یو وی جهت این کار استفاده می کنند در نتیجه بعد از انجام هایفوتراپی از انجام این کار جدا خودداری‌ نمایید.

عدم استفاده از نوشیدنی های کافئین دار و الکل:

محدودیت استفاده از نوشیدنی های کافین دار و یا حاوی الکل در روش جوان سازی پوست از طریق جراحی بیشتر از هایفوتراپی است اما در روش غیر جراحی نیز اهیمت زیادی دارد.معمولا به تمامی کسانی که از این روش جهت جوانسازی پوست کمک می گیرند توصیه می گردد حداقل دو روز از خوردن نوشیدنی های کافئن دار و یا الکلی خورداری نمایند اما شما هر چه بیشتر این دوره را ادامه دهید صد در صد نتيجه بهتری را مشاهده خواهید نمود.الکل و کافئین باعث درگیر شدن کبد می‌شوند چرا که کبد شما به جای این که بعد از هایفوتراپی به حذف سلول‌ های چربی غیرفعال شده بپردازد، درگیر سم‌زدایی و دفع این مواد می‌شود.

عدم تحریک پوست:

بعد از انجام روش هایفوتراپی جدا از هر گونه تحریک پوست از جمله خارش و یا دستمالی کردن آن خوداری نمایید چرا که پوست شما بعد از انجام این روش درمانی کمی حساس شده و دست زدن به آن امکان دارد موجب آسیب به پوست و کاهش اثرات درمانی گردد.البته بعید است پوست شما بعد انجام هایفوتراپی به خارش بیفتد.

مصرف آب بیشتر:

همان قدر که باید از مصرف نوشیدنی های کافئن دار و یا حاوی الکل  دوری کنید همان قدر هم باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا اّب بیشتری را مصرف کنید که شامل آب میوه و آب سبزیجات نیز می گردد.سعی نمایید که تا حد امکان آب کافی بنوشید. اگر بدن و پوست شما آب فراوانی در اختیار داشته باشند، با سرعت بیشتری بهبود یافته و میزان ساخت کلاژن افزایش می‌ یابد.

توجه داشته باشید که چای و قهوه باعث کاهش آب بدن می گردند در نتیجه عدم مصرف آن را فراموش نکنید.

آب گرم ممنوع:

حمام کردن با آب گرم را کامل فراموش کنید اما این بدان معنا نیست که حمام نروید و یا با آب یخ حمام کنید بلکه آب ولرم در بازه ی زمانی بعد از درمان بهترین انتخاب است.جکوزی و همچنین هوای داغ سونای خشک و سونای بخار هم اثراتی مانند حمام آب گرم دارند در نتیجه مدتی از آن ها هم استفاده نکنید چرا که حمام های طولانی با آب گرم باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شوند اما حمام با آب ولرم نه تنها سرعت بهبودی را بالا می برد بلکه باعث جلوگیری از التهاب و آسیب پوستی می گردد.با توجه به آنچه گفته شد در نتیجه بدیهی است که در هنگام شست و شوی صورت نیز از آب گرم نباید استفاده نمود.

نکات طلایی بعد از هایفوتراپی:

در ادامه بررسی نکات مهم مراقبتی بعد از هایفوتراپی که باید رعایت کنید موارد زیر نیز میتواند بسیار برای شما کمک کننده باشد

۱_شما می توانید بعد از انجام روش هایفوتراپی آرایش کنید اما از محصولاتی استفاده نمایید که مطمئن هستید پوست شما را تحریک نمی کند و یا آسیبی به آن وارد نمی کند.

۲_بعد از انجام روش هایفوتراپی نیازی نیست از مسکن استفاده کنید چرا که قرار نیست هیچ دردی به سراغ شما بیاید.

۳_بعد از انجام هایفوتراپی نیازی نیست که از کمپرس های آب گرم و یا سرد استفاده کنید چرا که جدای از آسیب وارده روند درمانی را کند می کنند.

۴_وکس، اپیلاسیون، بند انداختن و موارد این چنینی را به ۳ روز بعد از انجام هایفوتراپی تراپی موکول کنید چرا که این ها موجب تحریک و در نتیجه آسیب پوست می شوند.

۵_اگر از محصول مراقبتی خاصی برای پوست خود استفاده می کنید بهتر است استفاده ی آن را به دو روز بعد از هایفوتراپی موکول نمایید چرا که بهتر است فقط تا دو روز از یک پاک کننده ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید.

۶_اگر قصد دارید روش های لایه برداری،بوتاکس،تزریق ژل و ….. را انجام دهید از یک هفته ی بعد از انجام هایفوتراپی برای این کار ها مجاز هستید.

خرید دستگاه هایفوتراپی

خرید دستگاه های به روز هایفو

با مراجعه به فروشگاه ورنا طب به نشانی ( vornateb.com/shop ) میتوانید جدیدترین محصولات زیبایی و پزشکی در دسته بندی های مختلف را مشاهده و بررسی نمایید . این مجموعه با حضور کارشناسان متخصص در خصوص فروش تجهیزات هایفو میتوانید انتخابی عالی برای خریدی مطمئن و به قیمت برای شما عزیزان در سراسر کشور باشد .


محصول زیر را از دست ندهید

هایفو الترا فورمر

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *