مقالات تخصصی

کرایوتراپی چیست ؟

کرایو چیست

کرایوتراپی یک روش درمانی است که با استفاده از سرمای شدید بر روی پوست انجام می‌شود. این روش درمانی در حوزه زیبایی و پوست به منظور بهبود ظاهر پوست، کاهش التهابات، افزایش ترمیم و بازسازی بافت و کاهش علائم پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کرایوتراپی چیست ؟

در روش کرایوتراپی، از یک ماده خنک‌کننده مانند نیتروژن مایع استفاده می‌شود تا پوست به صورت موقت برای مدت کوتاهی تحت تاثیر سرما قرار گیرد. این ماده خنک‌کننده در تماس با پوست، باعث انقباض عروق و عروق کوچک می‌شود که باعث کاهش جریان خون و ایجاد یخ‌زدگی موضعی در پوست می‌شود.

با تعریض عروق و کاهش جریان خون، علائم التهابی مانند قرمزی، تورم و خارش کاهش می‌یابند. علاوه بر این، استفاده از سرما در مواجهه با پوست می‌تواند باعث فعال‌سازی فرایندهای ترمیمی و بازسازی پوست شود و به تولید کلاژن و الاستین جدید کمک کند. این فرایند باعث بهبود محکمیت و تنش پوست، کاهش چین و چروک، میل‌آگوبیتی و علائم پیری دیگر می‌شود.

کرایوتراپی برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، پوسته‌برداری، خال‌ها، قرمزی و التهاب پوست، نقاط تیرگی و لکه‌های پوستی، چروک‌ها و میل‌آگوبیتی استفاده می‌شود. با این حال، ممکن است برای برخی افراد با پوست حساس یا مشکلات پوستی خاص، این روش نامناسب باشد. بنابراین، قبل از استفاده از کرایوتراپی، بهتر است با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش مناسب برای شما است و درست انجام شود.

حقایق سریع درباره

کرایوتراپی صورت شامل پمپاژ نیتروژن مایع به تمام صورت به مدت ۲ تا ۳ دقیقه است. هدف این است که به پوست ظاهری درخشان، جوان و یکنواخت بدهید.

ایمنی این روش

کرایو فیشال به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود. در موارد نادر، کرایوتراپی می تواند باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن یا سرمازدگی شود. مطمئن شوید که یک متخصص آموزش دیده را می بینید که با او احساس راحتی می کنید.

آیا این یک روش مقرون به صرفه است ؟

این فیشال‌ها تا حدی به این دلیل بسیار محبوب هستند که سریع و مقرون به صرفه هستند، بدون هیچ وقفه یا قرمزی پوست.
یک جلسه معمولی حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد و پمپاژ واقعی تنها 2 تا 3 دقیقه طول می کشد.

اثر نهایی این روش

کرایو فیشال روشی موثر برای سفت کردن و روشن کردن پوست است. آنها جریان خون را در صورت افزایش می دهند که می تواند پوست را سالم و چاق به نظر برساند.

کرایوتراپی صورت چیست؟

منجمد کردن صورت ممکن است چندان خوشایند به نظر نرسد، اما این دقیقاً همان کاری است که صورت کرایوتراپی – که گاهی اوقات به صورت بازیگوشی “فروتاکس” نامیده می شود – انجام می دهد و مردم آن را دوست دارند.

در طول عمل صورت، دستگاهی که با ماشین کار می کند نیتروژن مایع را به صورت پمپ می کند. گفته می‌شود که پوست را روشن می‌کند، منافذ را سفت می‌کند و شاید حتی ظاهر خطوط ریز یا لکه‌های پیری را کاهش دهد، همه اینها در کمتر از 15 دقیقه.

آیا کرایوتراپی یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود ؟

فیشال کرایوتراپی یک روش زیبایی غیر تهاجمی است و برخلاف لایه‌برداری‌های خاص یا میکرودرم ابریژن، پوست را قرمز یا خام نمی‌کند.

در واقع، هرکسی که خواهان درخشندگی است، کاندیدای خوبی برای کرایوتراپی صورت است، به خصوص آنهایی که احساس می کنند پوستشان خسته یا کدر به نظر می رسد.

چه کسانی نباید از این روش استفاده کنند ؟

بهتر است برای استفاده از هر روشی از پزشک خود مشورت بگیرید اما به صورت کلی اگر باردار یا شیرده هستید، بهتر است قبل از انجام کرایو فیشال با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه کرایو فیشال چقدر است؟

از آنجایی که کرایو فیشال یک عمل زیبایی انتخابی است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. بسته به اینکه در کجا انجام داده اید، قیمت به طور چشمگیری متغیر است. قیمت کرایو فیشال متفاوت است، اما به طور کلی یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های صورت محسوب می‌شوند.

خود صورت معمولاً بسیار سریع است. برخی از آنها کمتر از 20 دقیقه طول می کشد. همچنین، از آنجایی که بیهوشی یا قرمزی وجود ندارد، نیازی به استراحت نیست – می توانید بلافاصله به سر کار خود بازگردید.

مزایای کرایوتراپی چیست ؟

در طول کرایو فیشال، سرمای شدید باعث انقباض رگ‌های خونی و سفت شدن منافذ می‌شود، که نسخه‌ای مشابه اما شدیدتر از چیزی است که هنگام مالیدن یخ روی صورت‌تان اتفاق می‌افتد.

هنگامی که پوست شما به دمای طبیعی خود باز می گردد، رگ های خونی به سرعت گشاد می شوند.

این باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به صورت می‌شود که می‌تواند پوست را درخشان‌تر و شاداب‌تر کند و همچنین ممکن است باعث شود لب‌های شما حجیم‌تر به نظر برسند. هجوم خون و اکسیژن نیز می تواند صورت را کمتر متورم و کشیده تر کند.

کرایوتراپی، به طور کلی، ممکن است مزایای سلامتی برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که سرما درمانی کل بدن می تواند به کاهش علائم درماتیت آتوپیک کمک کند.

همچنین تحقیقاتی وجود دارد که از این ایده حمایت می کند که دمای بسیار سرد می تواند تولید سبوم را کاهش دهد و در نتیجه آکنه را کاهش دهد. با این حال، این مطالعه بر روی موش ها انجام شد، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در طول عمل چه چیزی انتظار می رود

هنگامی که برای قرار ملاقات خود می‌رسید، تمرین‌کننده چندین مرحله را طی می‌کند تا شما را برای کرایو فیشال آماده کند. روال به طور کلی به شرح زیر است:

صورت شما کاملا تمیز و خشک می شود. برخی از پزشکان دوست دارند قبل از شروع قسمت سرد صورت را بخارپز کنند یا ماساژ ملایمی را برای تخلیه لنفاوی انجام دهند.
آنها احتمالاً از شما می خواهند که هر جواهراتی را بردارید و به شما عینکی بدهند تا بپوشید.
شما احساس خواهید کرد که نیتروژن مایع از شلنگ به صورت شما برخورد می کند. مطمئناً احساس سردی می کنید – مانند چسباندن صورت خود در فریزر – اما نباید غیر قابل تحمل باشد.
این شیلنگ تنها به مدت 3 دقیقه صورت شما را می پوشاند. برخی افراد این حس را آرامش بخش می دانند.
سپس تکنسین یک مرطوب کننده یا سرم را روی صورت شما اعمال می کند و در برخی موارد، صورت دوم را انجام می دهد. سپس شما خوب هستید که بروید.

چه قسمت هایی را می توان کرایو کرد ؟

کرایو فیشال صورت و در برخی موارد گردن یا دکلته را هدف قرار می دهد.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی گاهی از این روش سرما درمانی در سایر نواحی بدن استفاده می کنند. برای مثال، سرما درمانی ممکن است به کاهش علائم میگرن و درد آرتریت، درمان اختلالات خلقی، منجمد کردن سلول‌های سرطانی و به طور بالقوه کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر انواع زوال عقل کمک کند.

خطرات و عوارض جانبی

در حالی که کرایوتراپی صورت به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود، خطرات و عوارض جانبی احتمالی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که در یک اتاق با تهویه مناسب،هستید .از آنجایی که بخار بسیار سرد است، معمولا بین -200 درجه فارنهایت (129- درجه سانتیگراد) و -300 درجه فارنهایت (-184 درجه سانتیگراد)، ممکن است دچار یخ سوزی یا سرمازدگی شوید، اگرچه این یک عارضه جانبی نادر است.ممکن است به طور موقت بی حسی یا گزگز صورت را احساس کنید. برخی از افراد تغییر رنگ پوست را تجربه می کنند و ممکن است موقت یا دائمی باشد.

بعد از عمل صورت چه انتظاری باید داشت

کرایو فیشال سریع و آسان است، بدون هیچ زمان از کار افتادگی. شما می توانید از مطب و کلینیک زیبایی خارج شوید و به فعالیت های عادی خود ادامه دهید.

شما باید فوراً نتایج را ببینید، و آنها شبیه به ظاهر درخشانی خواهند بود که پوست پس از یک پیاده روی سریع در سرما می تواند داشته باشد. این نتایج اولیه معمولاً برای چند هفته باقی می مانند.

برای حفظ اثرات، ممکن است فرد هر 3 تا 5 هفته یک بار به کرایو فیشال نیاز داشته باشد. هرچه بیشتر مراجعه کنید، نتایج دائمی تری خواهید داشت، زیرا صورت می تواند بافت و استحکام پوست را در طول زمان تغییر دهد.

آماده شدن صورت شما قبل کرایوتراپی

شما باید برای کرایو فیشال مانند هر درمان دیگر آماده شوید. اگر بوتاکس یا سایر داروهای تزریقی دریافت می کنید، حتماً حداقل 2 هفته قبل از کرایو صورت خود صبر کنید.
در روزهای قبل مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما هیدراته شود.
همچنین از لایه برداری سنگین و هرگونه محصول جدیدی که می تواند پوست شما را تحریک کند، خودداری کنید.
در صورت امکان، سعی کنید بدون آرایش شدید ظاهر شوید – این کار باعث کاهش زمان کلی عمل می شود.

چگونه یک مطب و یا کلینیک خوب پیدا کنیم ؟

می‌خواهید مطمئن شوید که از یک مطب و یا کلینیک معتبر و دارای مجوز کرایو فیشال دریافت می‌کنید.

ممکن است ایده خوبی باشد که قبل از رزرو نوبت به متخصص زیبایی مراجعه کنید تا مطمئن شوید که فضای آنها تمیز و جذاب به نظر می رسد و عکس های قبل و بعد از مشتریان خود را ببینید.

ممکن است متخصص زیبایی بخواهد به پوست شما نگاه کند و به شما بگوید که آیا به نظر کاندید خوبی برای کرایو هستید یا درمان متفاوتی را توصیه می کند.

جمع بندی کلی

کرایوتراپی یک روش درمانی در حوزه زیبایی و پوست است که با استفاده از سرمای شدید بر روی پوست انجام می‌شود. با تعریض عروق و کاهش جریان خون، این روش می‌تواند بهبود ظاهر پوست، کاهش التهابات، افزایش ترمیم و بازسازی بافت، و کاهش علائم پیری مانند چین و چروک ایجاد کند. کرایوتراپی برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، پوسته‌برداری، خال‌ها، قرمزی و التهاب پوست، نقاط تیرگی و لکه‌های پوستی، چروک‌ها و میل‌آگوبیتی استفاده می‌شود. قبل از استفاده از این روش، بهتر است با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا از مطلوبیت و امنیت آن برای شما مطمئن شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *