مقایسه ها

التراپی بهتر است یا هایفو ؟ بررسی جامع تفاوت ها

درمان های Ultherapy و Hifu راه های نو و مدرن برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست شما هستند . با تحریک کلاژن و الاستین، پوست بیشتری جمع و جور و درخشان خواهد شد. با این حال، این دو درمان تفاوت هایی در تکنولوژی استفاده شده، نتایج کشش و تنگ شدن پوست دارند. در این مقاله، ما به این تفاوت ها بین Ultherapy و Hifu می پردازیم و توضیح می دهیم کدام درمان برای شما ارزش وقت و پول را دارد.

جوان سازی پوست با استفاده از Ultherapy و Hifu

Ultherapy و Hifu راه های غیرجراحی برای جوان سازی و رفع چین و چروک پوست هستند. پروتئین های کلاژن و الاستین بخشی اساسی از بافت های اتصالی پوست ما هستند. آنها ساختار و پایه پوست را حمایت می کنند تا انعطاف و جمع و جوری آن حفظ شود. با پیری، پروتئین های کلاژن و الاستین کاهش می یابند و باعث پوست شل، ریز خطوط و چین و چروک می شوند.

تحریک تجدید پذیری پوست

تکنولوژی های Hifu و Ultherapy باعث شروع تولید مجدد این پروتئین های جوان سازی پوست می شوند. امواج اولتراسوند ابتدا از بافت های اتصالی پوست عبور می کنند و سپس با گرم شدن و آسیب دیدن این بافت ها در سطح عمیق، پوست ما با تولید مجدد انبوهی از کلاژن و الاستین، به جای خود باز می گردد و به قوت و جمع و جوری پوست کمک می کند. این باعث می شود پوست شما جوان تر، چسبنده تر و تحرک بیشتری داشته باشد. درمان ها می توانند:

  • حداقل کردن خطوط ریز و چین و چروک های عمیق
  • جمع کردن پوست سرنگون شده صورت
  • صاف کردن چین های گردن
  • اصلاح نشانه های اولیه پیری
  • صفت کردن پوست شل
  • اسکولپت و تغییر شکل صورت را انجام دهند.

آیا Hifu مانند Ultherapy است؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که Hifu و Ultherapy یک درمان هستند. التراپی شباهت زیادی به هایفو دارد، با این حال با فواید تصویربرداری به صورت زمان واقعی می‌آید. علاوه بر این، در حالی که درمان های هر دو از اولتراسوند برای فعال سازی بازسازی طبیعی پوست استفاده می‌کنند، اما از انواع مختلفی از پرتو اولتراسوند استفاده می‌کنند. پزشکی زیبایی از دو نوع اولتراسوند استفاده می‌کند:

درمان با فوکوس شدید اولتراسوند (HIFU): اغلب برای موارد پزشکی استفاده می شود
اولتراسوند با فوکوس میکرو (MFU): از انرژی بسیار متمرکز برای هدف گیری از لایه خاصی از پوست استفاده می کند.

دما حین درمان

در هر دو روش از انرژی گرمایی ویژه برای تحریک تولید کلاژن استفاده می شود. دمای بهینه برای تحریک تولید کلاژن بین 60 درجه سانتیگراد و 70 درجه سانتیگراد است. در این دماها بافت های پوست از بین می روند و بدن با تولید پروتئین های جدید کلاژن و الاستین به فرایند بازسازی پوست می پردازد. اولتراسوند MFU برای انجام این کار استفاده می شود ، در حالی که هایفو از اولتراسوند با فوکوس شدید استفاده می کند. تفاوت اصلی بین این دو تکنیک در نحوه ارسال شعاع به لایه های عمیق پوست است. روش MFU تمرکز شده است، در حالی که HIFU از چندین شعاع استفاده می کند که ممکن است با بافت های استخوانی و چربی نیز برخورد کنند.

 

هایفو چیست ؟

هایفو یکی از روش‌های جدید برای سفت کردن پوست است که در سال 2009 توسط FDA برای ابروها تایید شده است و در سال 2008 برای درمان تومورها استفاده شد. اکنون پزشکان از آن برای جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک استفاده می‌کنند. در این مقاله کاملتر بخوانید : هایفو چیست و نکات مهم آن چه مواردیست؟!

هایفو چگونه عمل می کند ؟

هایفوتراپی با استفاده از یک لنز صوتی، تعدادی پرتو اولتراسوند را بر روی ناحیه هدف هدایت می کند تا در عمق 1.5 تا 4.5 میلیمتر زیر پوست اعمال شود و باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید شود. اما در این روش از فناوری تصویربرداری استفاده نمی شود، بنابراین پزشکان نمی توانند لایه های پوستی که دارند درمان می کنند و یا تاثیر پرتوها روی پوست را مشاهده کنند. به همین دلیل، هایفو به عنوان یک درمان “نابینا” برای تنگ کردن پوست شناخته می شود.

التراپی بهتر است یا هایفو

التراپی چگونه عمل می کند ؟

در ادامه مقاله التراپی بهتر است یا هایفو میپردازیم به عملکرد دستگاه های التراپی :Ultherapy از فناوری امواج فوکوس شده التراسونیک با تصویربرداری التراسونیک بهره می‌برد. این دستگاه توسط FDA در سال 2004 برای لیفتینگ و تنگ کردن پوست غیرجراحی تایید شده است و به عنوان استاندارد طلایی در لیفتینگ و تنگ کردن پوست شناخته می‌شود. این دستگاه به عنوان تنها دستگاهی از این نوع، با استفاده از فناوری تصویربرداری التراسونیک لایه‌های زیر پوستی را تصویربرداری می‌کند. دستگاه از یک اپلیکاتور ویژه برای انتقال انرژی التراسونیک به عمق های پوست استفاده می‌کند. سپس انرژی امواج فوکوس شده التراسونیک با استفاده از ترموکواگولاسیون بافت پوست را گرم می‌کند و باعث تحریک تولید پروتئین‌های کلاژن و الاستین می‌شود. فناوری تصویربرداری پتنت‌دار DeepSEE™ این دستگاه به معالجان اجازه می‌دهد که در حین اعمال درمان، ساختار پوست، عضلات و استخوان را ببینند. این به معالجان اجازه می‌دهد تا در مناطقی که نیازمند تقویت پروتئین‌های کلاژن هستند، با دقت بیشتری درمان اعمال کنند.

تکنولوژی DeepSEE Image Visualisation

تکنولوژی DeepSEE Image Visualisation مربوط به دستگاه Ultherapy است. این تکنولوژی به پزشکان کمک می کند تا بتوانند تصویری از بافت های پوست و عمق های آنها دریافت کنند. با استفاده از این تکنولوژی، پزشکان می توانند بافت های پوستی که باید تحت درمان قرار گیرند را تشخیص داده و برای اعمال درمان بهتر و دقیق تر از آن استفاده کنند. این تکنولوژی امکان دسترسی به تصویر سه بعدی و دقیق از عمق بافت های پوست را فراهم می کند. با این روش، پزشک می تواند دقیقاً بداند کدام ناحیه از پوست نیاز به درمان دارد و این امر باعث می شود که درمان به طور دقیق تر و بهتری انجام شود.

اصلی‌ترین ویژگی متمایز کننده التراپی از دیگر روش‌های درمانی مانند هایفوتراپی ، قابلیت نمایش عمقی‌ترین لایه‌های پوست در حین درمان است. این ویژگی یوالتراپی به پزشکان این امکان را می‌دهد که دقیقا ببینند کدام مناطق پوست باید هدف قرار گیرند تا تحریک کالاژن بهتری داشته باشد و نتیجه بهتری به‌دست آید. از این رو، برای تقویت و جوانسازی پوست، تصویرسازی DeepSEE بسیار مهم بوده و یوالتراپی به‌عنوان بهترین درمان در زمینه تقویت و جوانسازی پوست شناخته می‌شود.

این تکنولوژی قابلیت های زیر را برای متخصصان فراهم نموده است :

  • بررسی سطح کلاژن موجود در پوست بیمار.
  • هدف گذاری از لایه بافت مورد نظر برای تحریک بهینه کلاژن.
  • جلوگیری از هدف گیری از مناطق نامناسب برای درمان (اعمال بر روی استخوان/ رگ ها)
  • کاهش دادن ناراحتی و درد حین درمان.
  • کاهش دادن و از دست دادن بافت چربی.

مقایسه‌ی نواحی درمانی اولتراپی و هایفو

تفاوت کلیدی دیگری بین Ultherapy و Hifu در مناطق درمانی آن‌ها وجود دارد. Ultherapy گردن، فک و ابرو را بالا می‌برد و آن‌ها را تنگ‌تر می‌کند و خطوط و چین و چروک‌ها روی سینه را بهبود می‌بخشد. همچنین، تنها درمانی است که توسط FDA و CE تأیید شده است. برخلاف Hifu، Ultherapy برای درمان بیش از 1.75 میلیون بیمار در سراسر جهان استفاده شده است و تأییدیه FDA برای درمان مناطق گسترده‌تری نسبت به Hifu دریافت کرده است. بسیاری از دستگاه‌های Hifu در انگلیس مجوز FDA و CE را برای تنگ کردن و بالا بردن پوست در سر و صورت، گردن و دکولته ندارند. این موضوع برای بیماران مخاطره‌آمیز است، به همین دلیل Ultherapy به عنوان گزینه درمانی قابل اعتمادتر شناخته می‌شود.

مقایسه عمق درمانی التراپی و هایفو

درمان های هایفو و الترا تراپی هر دو به طبقات عمیق پوست هدف خود را دارند. می توانیم عمق را بسته به نیازهای منحصر به فرد بیمار تنظیم کنیم. اگر یک بیمار تاریخچه لختی پوست شدیدی دارد، ممکن است بخواهیم به طبقات عمیق تر هدف گیری کنیم تا پایه های پوست را تجدید کنیم. ما می توانیم موج های اولتراسونیک را در عمق های 1.5 میلی متر، 3.0 میلی متر و 4.5 میلی متر اعمال کنیم.

بررسی تفاوت در نتیجه نهایی

در هر دو درمان HIFU و Ultherapy، به‌طور عمده انعقاد پوست و لیفت صورت را فراهم می‌کنند. با این حال، زیرا یک فرآیند تجدید سلولی در بدن راه‌اندازی می‌کنند، اثرات بصری فوری نیستند. برای بهترین نتایج، باید 2 تا 3 ماه منتظر بمانید تا تولید کلاژن و الاستین دوباره شروع شود. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج هر دو درمان بین 6 تا 18 ماه دوام خواهد داشت.

با این حال، Ultherapy در مقایسه با دستگاه‌های درمان HIFU، بسیار پیشتر به بازار عرضه شده است. این امر او را به یکی از پرمطالعه‌ترین فناوری‌های بهبود پوست و ضد پیری تبدیل کرده است. نتایج آن توسط بیش از 110 مطالعه و مقاله پژوهشی (60 مقاله بازبینی همتا و 50 مطالعه بالینی) تأیید و پشتیبانی شده‌اند. این مورد، مزیتی بزرگ در مقایسه با محصولات HIFU دارد که فقط در چند مطالعه برای کارایی و رضایت بیماران مورد بررسی قرار گرفته‌اند. به همین دلیل، Ultherapy به عنوان بهترین درمان لیفت صورت شناخته شده است که توسط اکثر پزشکان و متخصصین زیبایی پوست توصیه می‌شود، و همین امر باعث شده که افراد معروفی مانند تس دالی و جنیفر آنیستون با توصیفات شخصی خود نتایج تحول‌بخش این درمان را تأیید کنند.

چرا التراپی از هایفو ایمن تر و موثر تر است؟

تکنولوژی منحصر به فرد DeepSEE در الترپی این روش را به طور زیادتری نسبت به هایفو ایمن می‌کند. در این روش هیچ خطری از آسیب به سلول‌های چربی، عروق خونی و عضلانی وجود ندارد. در مقابل، در حین درمان Hifu، هیچ صفحه نمایشی برای راهنمایی درمان وجود ندارد، به همین دلیل ممکن است در برخی موارد، سلول‌های چربی خراب شوند و عصب‌ها و بافت‌های عضلانی تخریب شوند. این می‌تواند باعث شکل گیری خطوط و چین و چروک بیشتر در صورت و کاهش حجم و ظاهر کم‌حجم صورت شود. در یک وبینار اخیر Ultherapy، دکتر تریسی مونتفورد خلاصه کرد که چرا این روش بهتر است و چگونه باعث حصول نتایج بهتری برای بیماران می‌شود.

در حالی که هایفوتراپی می‌تواند به عمق بافت مانند التراپی مورد هدف قرار بگیرد، اما اگر این تکنولوژی دیداری در اختیار متخصص قرار نداشته باشد، او نخواهد دانست که آیا در عمق موردنظر بافت را می‌شود درمان کرد یا خیر. به همین دلیل التراپی بسیار ایمن‌تر است و بیشتر به شکل دقیق مولفه‌های کلاژن و الاستین را در مناطقی که بیشترین حجم را از دست داده‌اند، تحریک می‌کند.

یکی از دلایل اصلی دیگر این است که التراپی ایمن‌تر و موثرتر از هایفو است، مربوط به تنظیمات دستگاه است. هایفو به طور معمول ارزان‌تر از التراپی است، اما این به معنی این نیست که برخی از کلینیک‌های بریتانیا دستگاه‌های درمانی Hifu را ارائه می‌دهند که هنوز مجوز پزشکی مانند Ultherapy دریافت نکرده‌اند. برای آنان که مشکلات ایمنی و کارآیی برایشان اهمیت دارد، انتخاب التراپی گزینه بهتری است.

کدام بهتر است التراپی یا هایفو ؟

التراپی در مقایسه با هایفو، مدت زمان طولانی‌تری است که تحت بررسی و تأیید کارشناسان بوده و به خاطر فناوری پیشرفته تصویربرداری اولتراسونیک، ایمن‌تر است. به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین روش‌های لیفتینگ و تایتنینگ پوست، توسط افراد مشهور و مؤثر تأیید شده و به صورت داخلی به بافت پوست پوست نوسازی، مدلسازی و تنگ کردن می‌پردازد. بنابراین، ما در کلینیک پوست زیبایی معتقدیم که این روش برای بیمارانمان توصیه می‌شود، زیرا با فناوری آزموده شده و با اعتباری بین‌المللی است که به طور طبیعی و موثر به نوسازی پوست می‌پردازد.

خواندن این مقاله نیز توصیه می گردد : هایفو ۴ بعدی یا ۷ بعدی ؟ کدام یک بهتر است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *