مقالات تخصصی, فرکشنال

مراقبت از پوست بعد از درمان لیزر دی اکسید کربن فرکشنال

قطعا هدف هر کسی از انجام عمل های زیبایی و یا دریافت خدمات مربوط به پوست که در جهت زیبایی و جوان سازی عمل می کنند مانند انتخاب روش های غیر تهاجمی مانند ار اف فرکشنال و ….. به دست آوردن زیبایی مجدد و بهبود نقص های پوستی می باشد در نتیجه بسیار منطقی است که ما با رعایت مراقبت های قبل و بعد از انجام هر گونه  خدمات مربوط به پوست به تاثیر گذاری بیشتر و جلوگیری از پیامد های ناخواسته آن کمک نماییم در نتیجه ما امروز در این مبحث کنار شما هستیم تا به توصیه های مراقبی قبل و بعد از درمان لیزر دی اکسید کربن (فرکشنال )بپردازیم. پس چنانچه مایل هستید با انجام لیزر دی اکسید کربن فرکشنال به بهترین نتیجه ، بدون هیچ گونه عوارضی دست یابید فقط کافیست تا انتهای این مقاله با تیم ورنا طب همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مراقبت های پوستی قبل از لیزر co2:

شما با انجام چند کار بسیار ساده می توانید قبل از انجام خدمات مربوط به لیزر  دی اکسید کربن از آسیب به پوست خود به طور کامل جلوگیری نمایید که در این مبحث به آن ها اشاره خواهیم نمود که شامل موارد زیر می شود. قطعا پیشنهاد ما این است  که با دقت تمامی موارد ذکر شده در این مقاله را مطالعه بفرمایید تا به نتیجه ی دلخواه از انجام لیزر دی اکسید کربن  فرکشنال دست یابید.

۱ – قبل از درمان بهترین کار این است که از مصرف دارو هایی که موجب حساسیت به نور خورشید می شود جدا خودداری نمایید مانند :داکسی سایکلین یا مینوسیکلین

۲ – حتما سعی کنید قبل از انجام لیزر دی اکسید کربن فرکشنال از برنزه شدن و قرار گرفتن مدت طولانی زیر نور خورشید جلوگیری نمایید .و حدودا ۴ هفته قبل از انجام این عمل از کرم های ضد آفتاب معتبر با مراقبت از پوست بالا به صورت گسترده در سطح پوست استفاده کنید.

۳ – سعی کنید مصرف مایعات را به حداکثر برسانید تا از کم آبی بدن تا حد امکان جلوگیری نمایید.

۴ – چنانچه برای شما تبخال مانند تبخال دهان و یا ناحیه ی تناسلی چند بار اتفاق افتاده و یا در ناحیه ی مد نظر زونا دارید حتما با پزشک خود این موضوع را مطرح نمایی چرا که شاید ۳ یا ۴ روز قبل و بعد از درمان دارو هایی ضد ویروسی همانند  والاسیکلوویر یا آسیکلوویر  برای شما تجویز نماید که استفاده کنید.

۵ – لطفاً قبل از جلسه درمانی، داروهای تجویز شده و سایر محصولات، (آکوافور، سرکه سفید، شیر، پیراهن ‌های قدیمی، سلفون و غیره) را آماده کنید.

۶ – خانم ها به هیچ عنوان نباید هیچ گونه محصولی از جمله کرم ،ریمل ،رژ و ….روی صورت خود داشته باشند و پوست باید کاملا تمیز باشد و اقایان نیز باید پوست خود را بدون لوسین افترشیو اصلاح نمایند.

مراقبت های بعد از درمان لیزر دی اکسید کربن فرکشنال:

قطعا بعد دریافت خدمات درمانی لیزر دی اکسید کربن پوست شما تا حدی حساس خواهد بود که بهترین کار این است جهت بهبودی سریع تر و دست یابی به نتیجه ی بهتر نکاتی را رعایت کنیم تا به پوست خود آسیب نزنیم در نتیجه در این بخش ما به این موارد اشاره می کنیم تا شما با انجام آن ها به خوبی از پوستتان در برابر آسیب های محیطی مراقبت نمایید.

۱ – قطعا بعد از انجام مراحل لیزر فرکشنال پرستار در صورت نیاز در ناحیه های مد نظر کیسه ی یخ قرار می دهد  و شما بهتر است کیسه ی یخ را ۱۵ دقیقه روی ناحیه ی مد نظر نگاه دارید تا از تورم و قرمزی صورت جلوگیری گردد.

۲ – بعد از انجام لیزر دی اکسید کربن فرکشنال پزشک به شما کرم های مرطوب کننده ای می دهد که بلافاصله استفاده کنید و هر سه یا چهار ساعت یک بار نیز جهت جلوگیری از خشکی پوست مجدد تمدید نمایید.

۳ – می توانید بعد از درمان دوش بگیرد اما تا زمانی که ناحیه ی درمان بهبود نیافته حمام نکنید و از تحریک پوست خود جدا خودداری نمایید.

۴ – از هیچ کرم، پماد و یا محصولی بدون تجویز پزشک خود به هیچ عنوان استفاده نکنید و فقط از محصولاتی که به شما ارائه گشته استفاده نمایید.

۵ – تا حد امکان از خانه خارج نشوید چرا که ممکن است اشعه ی خورشید پوست شما را تحریک نماید.

روز اول بعد از درمان:

حتما دارو هایی که به شما داده شده را مصرف کنید و به آرامی پوست خود را بشورید و از ایجاد فشار و مالش در پوست خود جدا خودداری کنید و به هنگام خشک کردن پوست این کار را نیز با دقت و با فشار کم انجام دهید و بعد از تمیز شدن پوست‌ از  پماد یا آکوافور استفاده نمایید و می توانید از کیسه هایی یخ که در پارچه ای نرم قرار گرفته روی محل درمان استفاده نمایید.و بعد از ظهر نیز تمامی مراحل فوق را مجدد تکرار کنید. همچنین می توانید برای تحریک پوست آن را با محلول یک قاشق سرکه سفید  و یک پیمانه آب با استفاده از گاز ۱۵ دقیقه خیس نمایید.

روز دوم و سوم بعد از درمان:

روز دوم را  نیز باید همانند روز اول سپری کنید .در روز سوم و یا چهارم بیشترین حد لایه برداری پوست اتفاق می افتد که شما می توانید با استفاده از محلولی که در بالا ذکر شد به این عمل کمک نمایید اما به هیچ عنوان پوست های روی صورت خود را نکنید.در صورت بروز خارش با استفاده از پاک کننده‌های صورت میان روزی صورت خود را بشویید و مجدداً از پماد یا آکوافور استفاده کنید. اجازه ندهید پوست صورت خشک شود.

روز چهارم تا دهم بعد از درمان:

به صورت طبیعی چند هفته طول می کشد که افراد روند درمان پوست خود را به صورت کامل شاهد باشند و در طی این مدت امکان دارد پوست به رنگ قرمز  یا سیاه تبدیل شود که به مرور زمان از بین می رود ولی همان طور که گفتم به هیچ عنوان در صورت مشاهده پوسته پوسته شدن روی ناحیه ی درمان آن ها نکنید چرا که منجر به زخم شدن و آسیب رساندن به پوست می شود.در این چند روز از خانه خارج نشوید ولی اگر برای خروج از خانه مجبور بودید حتما از کلاه و ضد آفتابی که اس پی اف آن حداقل ۵۰ باشد استفاده نمایید.با همه ی این ها پوست تا یک سال به تولید کلاژن جدید می پردازد و پوست شما حالت انعطاف پذیری و جوانی به خود می گیرد. یک سال پس از درمان، مهم‌ترین زمان برای ایجاد پایه‌های ضروری برای حفظ این تحول است. این پایه‌ها عبارتند از رتینول‌ ها، مواد مغذی، فاکتورهای رشد و رطوبت به همراه محافظت SPF با کیفیت بالا.

چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشیم؟!

همان طور که گفته شد بعد از انجام لیزر دی اکسید کربن فرکشنال مقداری قرمزی و تورم ایجاد می شود در نتیجه تا میزانی حساسیت پوست طبیعی است اما چنانچه یکی از مواردی که در زیر ذکر می شود را مشاهده نمودید حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

افزایش قرمزی و تورم و همچنین افزایش درد به جای کاهش و بهبودی آن

مشاهده خونریزی در سطح پوست

ایجاد چرک و زخم روی سطح پوست

بالا رفتن دمای بدن و ایجاد تب

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد چنانچه یکی از گزینه ها را مشاهده کردید با پزشک خود تماس حاصل فرمائید.


محصول زیر را نیز حتما ببینید

دستگاه لیزر ناب وی Co2 | خرید با شرایط عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *