مقالات تخصصی, لیزر

میزان درد دستگاه های لیزر رفع تتو

یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که زیبایی‌داران درباره حذف خالکوبی با لیزر می‌پرسند این است: “آیا حذف خالکوبی با لیزر دردناک است؟”. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که این پست را به ویژه به دردناکی حذف خالکوبی با لیزر در بریلیانت اسکین استرالیا اختصاص دهیم.

میزان درد دستگاه های لیزر رفع تتو

متغیرهای مختلفی وجود دارند که تعیین می‌کنند حذف خالکوبی با لیزر برای یک شخص دردناک خواهد بود یا خیر. هر متخصص برای هر فرد جلسات حذف خالکوبی با لیزر را به شکل متفاوتی برنامه‌ریزی می‌کند. روش استفاده شده برای کاهش درد، مدت جلسه و تکنیک استفاده شده برای هر شخص متفاوت خواهد بود. بنابراین، احساس هر شخص نسبت به فرآیند حذف خالکوبی با لیزر نیز متفاوت خواهد بود.

آیا حذف خالکوبی با لیزر دردناک است؟

فرآیند حذف خالکوبی با لیزر درجه‌ای از درد یا حداقل ناراحتی را به همراه دارد. همچنین، به طور دیگری برافروختگی و تورم نیز از شکل‌های ناراحتی هستند که بیمار در طول یا پس از درمان ممکن است تجربه کند.

احساس درد را بسیاری به این شکل توصیف می‌کنند که وقتی چسب به پوست میزنید  ومی خواهید آن را محکم بکنید . با این حال، اگر هنگام خالکوبی کردن تاتو مشکلی با مقیاس دردی که باید تحمل کنید نداشته‌اید، حذف آن با لیزر برای شما بسیار دردناک نخواهد بود.

یک چیز خوب درباره درد حذف خالکوبی با لیزر این است که معمولاً تنها در زمان انجام درمان حس می‌شود و پس از پایان درمان، درد هم  از بین خواهد رفت . علاوه بر این، کل فرایند تنها چند دقیقه طول می‌کشد، بنابراین میزان دردی که شما باید تحمل کنید کم خواهد بود.

خصوصیات خالکوبی شما نیز میزان درد حذف خالکوبی با لیزر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. عوامل مختلفی مانند سن خالکوبی، محل قرارگیری، اندازه آن و حتی نوع جوهر و رنگ‌های استفاده شده می‌تواند برای شما دردی بیشتر یا کمتر ایجاد کند زیرا اینها مهمترین عوامل تعیین‌کننده تعداد جلسات حذف خالکوبی با لیزر می‌باشند.

توصیه های لازم برای این کار

مصرف داروهای دردسر آور قبل از انجام حذف خودکار خال با لیزر به طور کلی ایمن تلقی می شود، زمانی که آنها باعث نباشند خون رقیق شود و بنابراین احتمال خونریزی در طی یا پس از درمان افزایش یابد (همانند آسپرین).

همچنین، استفاده از کرم های بی حس کننده پوست قبل از حذف خودکار خال با لیزر در اکثر کلینیک ها و سالن های زیبایی که این خدمت را ارائه می دهند، به عنوان یک شیوه استاندارد شناخته می شود. اثرات بی حسی کرم بر روی پوست منطقه ای که قرار است درمان شود، بروز خواهد کرد.

در برخی دیگر از کلینیک ها، روش ترجیحی مدیریت درد حذف خودکار خال با لیزر یک تزریق بی حسی است که در بیشتر موارد لیدوکائین است. اگرچه نتایج این روش تقریباً فوری هستند، اما این روش مطمئناً بیشتر از استفاده از کرم های بی حس کننده یا سایر روش های موجود برای کاهش درد حذف خودکار خال با لیزر امکان پذیر است.

استفاده از فشار سرد قبل و پس از حذف خودکار خال با لیزر یکی دیگر از بهترین روش های تسکین درد است. با استفاده از فشار سرد، در واقع همان کاری را که کرم بی حس کننده انجام می دهد، یعنی پوست را بی حس کردن می کند .

 

اثرات جانبی حذف خالکوبی با لیزر

استفاده از لیزر یکی از ایمن‌ترین روش‌های حذف خالکوبی با تعداد کمتری از عوارض نسبت به روش‌های دیگری شیمیایی  است. با این حال، حضور برخی از عوارض کوتاه‌مدت قابل پیش‌بینی است که به طور کلی در چند ساعت تا چند روز رفع خواهند شد. شایع‌ترین عوارض کوتاه‌مدت حذف خالکوبی با لیزر شامل موارد زیر می‌شود:

  • تورم، قرمزی و درد پس از حذف خالکوبی با لیزر و معمولاً در چند ساعت تا چند روز رفع می‌شوند.
  • تاریک شدن خالکوبی و سپس شکل گیری پوست خشک یا قطع پوست معمولاً چند روز پس از حذف خالکوبی با لیزر مشاهده می‌شود.
  • خارش قسمتی از فرایند بهبودی حذف خالکوبی با لیزر است و در طول چند هفته اول پس از درمان شایع است.

مراقبت پس از حذف خال با لیزر

توجه دقیق به مراقبت پس از حذف خال با لیزر، کلیدی در مدیریت درد حذف خال با لیزر (در صورت وجود) و همچنین فرآیند بهبودی آن می باشد . باید توجه داشت که پوست کاملاً بهبود یافته مات و شبیه پوست سالم نزدیک به خود خواهد بود.

  1. از کمپرس سرد می‌توان برای 15 دقیقه در هر 1-2 ساعت در روز استفاده کرد تا خطر بروز آبله و نیز کاهش درد حذف خال را کاهش دهد (در صورت وجود).
  2. اگر پوست سالم بوده و در ناحیه درمان خراشی وجود ندارد، از ضد آفتاب پهن‌طیف حاوی اکسید روی یا دیومتوسی‌آکسید به صورت روزانه استفاده کنید.
  3. تا پوست بهبود یابد، از تمرینات شدید و تماس با آب خودداری کنید.
  4. دستورالعمل‌ها، داروها و محلول‌های موضعی یا خوراکی که توسط متخصص مورد نظرتان تجویز شده‌اند، باید پس از حذف خال با لیزر دنبال شوند و به صورت منظم مصرف شوند.

نتیجه‌گیری نهایی

حذف خالکوبی با لیزر دردناک است، اما می‌توان به‌صورت راهی نسبتاً سریع آن را انجام داد. استفاده از بی‌حس کننده بستگی به آستانه درد بیمار و همچنین اندازه و موقعیت خالکوبی دارد. خالکوبی‌های کوچک و آن‌هایی که در نواحی گوشتی بدن قرار دارند، به‌ ندرت نیاز به بی‌حس کننده دارند و بیشتر بیماران می‌توانند درد را به‌خوبی تحمل کنند. خالکوبی‌های بزرگ و آن‌هایی که در نواحی حساس بدن قرار دارند، مانند قسمت‌های استخوانی تر مانند کمر و مچ دست، ممکن است نیاز به استفاده از بی‌حس کننده داشته باشند تا بیمار بتواند درد را تحمل کند.

آیا لیزر حذف خالکوبی می‌تواند خالکوبی را به طور کامل حذف کند؟

پاسخ کوتاه: بله

پاسخ طولانی: به طور خلاصه باید گفت که این بستگی به هر فرد و خالکوبی خاصی که دارد دارد و نتایج برای هر فرد متفاوت خواهد بود . فرآیند حذف خالکوبی با لیزر درجه‌ای از درد یا حداقل ناراحتی را به همراه دارد. همچنین، به طور دیگری برافروختگی و تورم نیز از شکل‌های ناراحتی هستند که بیمار در طول یا پس از درمان ممکن است تجربه کند. با این حال، اگر هنگام خالکوبی کردن تاتو مشکلی با مقیاس دردی که باید تحمل کنید نداشته‌اید، حذف آن با لیزر برای شما بسیار دردناک نخواهد بود .  خصوصیات خالکوبی شما نیز میزان درد حذف خالکوبی با لیزر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. عوامل مختلفی مانند سن خالکوبی، محل قرارگیری، اندازه آن و حتی نوع جوهر و رنگ‌های استفاده شده می‌تواند برای شما دردی بیشتر یا کمتر ایجاد کند زیرا اینها مهمترین عوامل تعیین‌کننده تعداد جلسات حذف خالکوبی با لیزر می‌باشند.

چگونه می‌توان درد حذف خال با لیزر را کاهش داد؟

بهترین روش استفاده از یک عامل بی حس کننده است که عمل حذف خال با لیزر را برای بیمار قابل مدیریت تر می کند.

آیا می‌توان بدون استفاده از لیزر یک خال حنا را حذف کرد؟

بله، روش‌های دیگری برای حذف خال حنا وجود دارند، اما عمدتاً منسوخ شده‌اند زیرا حذف خال حنا با لیزر امروزه ایمن‌ترین و کارآمدترین روش ممکن است.

آیا حذف خال با لیزر ممکن است باعث آسیب به عصب‌ها شود؟

در واقع، به شرطی که حذف خال با لیزر توسط یک حرفه‌ای آموزش دیده انجام شود، به طور کلی آسیبی به عصب‌ها وارد نمی‌شود. لیزر تنها پوست را نفوذ می‌دهد تا پیگمان‌های جوهر را شکست دهد. این بیان می‌کند که معمولاً لیزر حین اجرای مراقبت و با توجه به تجربه پزشک و فنی‌سازی دستگاه، مشکلی برای عصب‌ها ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که لیزر توسط یک پزشک مجرب و با دستگاه‌هایی که از طریق سازمان‌های مربوطه تأیید شده باشد، انجام شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *