مقایسه

تفاوت آراف فرکشنال با میکرونیدلینگ

جوانی و زیبایی دو جز جدایی ناپذیر از هم هستند چرا که هر چقدر پوست صورت ما شاداب و بدون چین و چروک و جای زخم و آکنه باشد قطعا زیبایی دو چندانی دارد و هر شخصی از داشتن یک پوست بدون نقص احساس اعتماد به نفس دو چندانی می کند . از دیرباز تا کنون همیشه افراد به دنبال بازگرداندن زیبایی و شادابی از دست رفته بودند که امرزوه ما شاهد پیشرفت زیادی در این زمینه هستیم از روش های تهاجمی گرفته مانند جراحی تا روش های غیر تهاجمی مانند آر اف فرکشنال ، میکرونیدلینگ و …. توجه به زیبایی و سلامت  پوست امروزه یکی از الویت های هر شخصی می باشد که به خود اهمیت می دهد به همین خاطر استفاده از روش های غیر تهاجمی که دوره نقاهت ندارند مانند آراف  و میکرونیدلینگ بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است در نتیجه ما در این مبحث قصد داریم به تفاوت  آراف فرکشنال با میکرونیدلینگ بپردازیم تا شما بتوانید براساس هدفی که دوست دارید به آن برسید بهترین را انتخاب کنید در نتیجه با تیم تخصصی فروش کلیه ی تجهیزات پزشکی و زیبایی ورنا طب تا انتهای این مقاله همراه باشید .

لیزر آراف فرکشنال چیست ؟!!

اگر بخواهیم به یکی از جدید ترین روش های جوان سازی پوست اشاره نماییم قطعا لیزر آراف فرکشنال یکی از آن هاست ‌. این روش بدون کم ترین درد و بدون طی کردن دوره نقاهت می تواند شما را به نتیجه ی دلخواهتان برساند . در این روش از امواج رادیویی استفاده شده در سونوگرافی استفاده می شود که بسیار ایمن است با این تفاوت که شدت و عمق نفوذ این امواج بیشتر است . این امواج رادیوی به لایه‌ی میانی پوست نفوذ می‌ کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست شده در نهایت بازسازی و احیای پوست را شاهد خواهیم بود .روش آر اف فرکشنال نه تنها میزان چین و چروک های پوستی را کاهش می دهد ، بلکه به از بین بردن جای زخم و اسکار های روی پوست ، روشن و شفاف شدن پوست ، لیفت پوست صورت و گردن یا برطرف کردن منافذ باز پوست نیز کمک می کند . میکرونیدل و کونتراج ، دو نوع آر اف فرکشنال هستند که اثرات بیشتر با کمترین میزان عوارض را نسبت به آر اف معمولی به همراه دارند .

آراف فرکشنال چگونه کار می کند ؟

پوست ما از سه لایه با نام های اپی درم ، درم و هیپودرم تشکیل شده که اپی درم همان لایه ای از پوست است که بر روی سطح بدن دیده می شود ، درم لایه میانی پوست می باشد که سلول های تولید کننده اپی درم و برخی گیرنده های حسی در این قسمت قرار دارند و هیپودرم ، قسمت زیرین پوست است که از بافت همبندی و چربی تشکیل شده است و پوست را به عضلات زیرین متصل می کند . روند افزایش سن بر روی تمامی این قسمت ها تاثیر می گذارد و هدف از جوانسازی ، احیای هر سه ناحیه می باشد . همان طور که گفته شد روش آراف با استفاده از امواج رادیود فرکانسی با دو طول موج کوتاه و بلند انجام می شود که این امواج توسط سوزن هایی به پوست نفوذ می کنند و موجب ساخت کلاژن که در جهت جوان سازی تاثیر دارد می شوند .

کاربرد های آراف فرکشنال :

۱ – سفت کردن پوست صورت

۲ – از بین بردن شلی ناحیه غبغب

۳ – درمان چین و چروک و خطوط روی پوست

۴ – درمان جای زخم و اسکار

۵ – سفت کردن پوست ناحیه گردن

۶- درمان مشکل تعریق بیش از حد

۷ –  تنگ کردن منافذ باز پوست

میکرونیدلینگ چیست ؟

یکی از روش های جوان سازی پوست می باشد که بیش از ۵۰ سال است از آن در صنعت پزشکی استفاده می شود . میکرونیدلینگ‌ جهت جوانسازی پوست ، افزایش قوام و سفتی پوست ، بهبود جای جوش و اسکارها و گاهی اوقات در روشن تر شدن پوست می توان از آن استفاده کرد . این روش نیز همانند روش آراف فرکشنال کم تهاجم بوده و بدون درد و خون ریزی می باشد و دوره نقاهت نیز ندارد .

میکرونیدلینگ چگونه انجام‌ می شود ؟!

این دستگاه از سوزن های بسیار ریز میکرونی تشکیل شده است  که سوزن ها وارد پوست بیمار می شود و همزمان در اثر فرو رفتن و بیرون آمدن پی در پی سوزن ها و حرکت دست پزشک بر روی پوست باعث ایجاد میکرو کانال کوچکی بر روی  سطح پوست و همچنین تحریک کلاژن سازی پوست می شود . از طرفی دیگر می توان همزمان با تحریک کلاژن سازی از مزوتراپی و یا یک سری داروهایی که باعث روشن تر شدن پوست و سفتی پوست می شود استفاده نمود.

کاربرد های میکرونیدلینگ :

۱ – رفع ترک های پوستی یا استرچ مارک ها که بر اثر افزایش و کاهش وزن و یا بارداری و زایمان ایجاد می شود .

۲ – درمان ریزش مو

۳ – درمان جای جوش و اسکار ها

۴ – جوان سازی و رفع چین و چروک

۵ – پیشگیری از پیری زود رس

۶ – چنانچه میکرونیدلینگ همراه با مزوتروپراپی برای روشن تر شدن پوست استفاده  شود  مزونیدلینگ نام دارد .

تفاوت آراف فرکشنال با میکرونیدلینگ  :

ما در این مبحث قصد داریم به تفاوت های این دو روش اشاره نماییم تا شما بتوانید در هنگام انجام بهترین روش را متناسب با پوستتان انتخاب نمایید .

میکرونیدلینگ بیشتر جهت آسیب های عمیق پوستی مورد استفاده قرار می‌ گیرد اما آر اف برای درمان خطوط ظریف و سطحی پوست مورد استفاده قرار می گیرد .

میکرونیدلینگ اثر دائمی تری از خود به جای می گذارد چرا که  به دلیل جایگزین شدن بافت های طبیعی کلاژن به جای بافت های ساخته شده توسط فیبروپلازی اثر آن کاملاً از بین می رود و می توان از آن برای درمان موقت استفاده نمود .

روند بهبودی در روش آراف فرکشنال سریع تر از روش میکرونیدلینگ می باشد.

از لحاظ هزینه ، روش درمانی میکرونیدلینگ هزینه ی کم تری نسبت به آراف فرکشنال دارد .

در روش میکرونیدلینگ پوست ضخیم تر می گردد و هیچ آسیبی به لایه های زیری پوست وارد نمی گردد .

یکی  از مهم‌ ترین تفاوت میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال این است که پس از میکرونیدلینگ، پوست دچار آسیب های احتمالی چون عفونت و خون مردگی نمی شود و همچنین قرمزی ناشی از درمان ۴۸ ساعت پس از اتمام آن از بین می رود و همچنین این درمان برای هر نوع پوستی مناسب است؛ اما ممکن است در طول درمان پوست دچار زخم هایی شود که دیرتر بهبود یابد .

از آراف فرکشنال جهت ازبین بردن چربی های موضعی نیز استفاده می شود اما دستگاه میکرونیدلینگ این ویژگی را ندارد.

در میکرونیدلینگ از سوزن هایی با قطر متفاوت بر اساس عمق سطح تحت درمان استفاده می شود اما در روش آراف فرکشنال از امواج رادیو فرکانسی استفاده می شود .

جهت از بین بردن جای زخم روش میکرونیدلینگ کاربردی  تر عمل می‌ کند و هر جای بدن که جای زخم باشد به راحتی از بین می برد .

سوزن های استفاده شده در میکرونیدلینگ به هیچ عنوان آلرژی زا نیستند و همچنین موجب افزایش جذب مواد در لایه سطحی پوست یعنی اپیدرم می شود .

با تمام این ها بهتر است قبل از اینکه یکی از این روش ها را انتخاب نمایید با پزشک خود مشورت کنید تا متناسب با مشکلات پوستی شما روش مناسب را برایتان انجام دهد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *