مقالات تخصصی, فرکشنال

مراقبت های بعد از آر اف فرکشنال

از دیر باز تا کنون انسان همواره به دنبال جوانی و زیبایی بوده به همین خاطر طی تلاش های پی در پی موفق به کشف روش هایی شده که به افراد کمک می کند به آرزوی دیرینه ی خود یعنی جوانی و زیبایی دست یابند . هر چقدر علم و تکنولوژی پیشرفت نمود قطعا موجب پیدایش روش های جدید تری در زمینه ی سلامت و زیابیی و یا سایر مقوله ها شد . یکی از روش هایی که به سلامت و جوانی پوست انسان بسیار کمک می کند روش آراف فرکشنال می باشد . روش آر اف فرکشنال یکی از مدرن‌ ترین روش‌ های جوانسازی پوست می باشد ، روشی ایمن و کم‌ تهاجمی که می‌تواند بدون دردسر های عمل جراحی ، نتایج بسیار خوبی را به شما هدیه دهد .  همان طور که می دانید با گذشت زمان پوست حالت شادابی و جوانی خود را از دست می دهد و افراد به دنبال راهی هایی می گردند که جوانی را باز گرداند شاید شما نیز جزو این دسته از افراد هستید که برای زیبایی و جوانی پوست خود روش آراف فرکشنال را انتخاب نموده در همین راستا ما در این مبحث قصد داریم به مراقبت های لازم بعد از انجام آراف اشاره نماییم . در نتیجه تا انتهای این مقاله با تیم حرفه ای ورنا طب همراه باشید تا به اطلاعات کافی در این زمینه دست یابید .

آر اف فرکشنال چیست ؟!

قبل از هر چیزی بهتر است به بررسی کوتاهی از روش آر اف فرکشنال بپردازیم . میکرونیدلینگ آراف فرکشنال یک روش کم تهاجم می باشد که شامل استفاده از مجموعه ای از سوزن های بسیار ریز و استریل شده می باشد که برای ایجاد زخم های میکروسکوپی در اعماق مختلف از پیش تعیین شده  درم استفاده می شود و هیچ تاثیر و آسیبی به اپیدرم وارد نمی کند .‌ گرمای حاصل از این فعالیت موجب تولید کلاژن که پروتئینی مورد نیاز برای حفظ شادابی و جوانی پوست می باشد می گردد . آسیب به پوست موجب تنظیم فعالیت آنزیم های متفاوتی  مانند : متالوپروتئیناز ها و کلاژناز می شود که وظیفه حذف بافت های قدیمی و رسوب بافت جدید پوست را دارند . از این روش برای زنده نمودن پوست استفاده می شود که یکی از موثر ترین روش ها می باشد ‌ .

در این مقاله بیشتر بخوانید : آر اف فرکشنال و نکات مهمی که باید بدانید

نحوی عملکرد آر اف فرکشنال :

بعد از آشنایی با روش آراف فرکشنال در این مبحث قصد داریم به نحوی عملکرد میکرونیدلینگ بپردازیم در نتیجه با ما همراه باشید . همان طور که گفته شد هدف نهایی آراف فرکشنال تحریک ، ترمیم و قوی نمودن پوست می باشد . این دستگاه از انرژی فرکانسی رادیویی و مهر زنی پوست برای ایجاد زخم و همچین کاهش رنگدانه ها استفاده می کند . ترکیب تمیر پوستی و امواج رادیویی در روش آراف فرکشنال موجب بازگشت جوانی و زیبایی به پوست شما می شود . تمبر پوستی یک روش کاملا اورگانیک جهت بازسازی کلاژن و آلاستین می  باشد . و همان طور که گفته شد استفاده از امواج رادیودی در این روش باعث ایجاد گرما می شود که گرمای حاصله سلول ها و الیاف ناسالم را متابولیزه می کند و همین عمل موجب تحریک ساخت سلول های جدید می گردد و شما شاهد کوچک شدن منافذ ، بهبود جای زخم ، کاهش چین و چروک و تاثیرات مثبت دیگر در سطح پوست خود خواهید بود .

آر اف فرکشنال

کاربرد های آر اف فرکشنال :

کاربرد های فراوان روش درمانی – زیبایی آراف فرکشنال موجب گشته طرفدار های زیادی در تمامی نقاط جهان به دست بیاورد و افراد در استفاده از آن برای از بین برون نواقص پوستیشان کمک بگیرند . در نتیجه ما در این مبحث قصد داریم به کاربرد های این روش بپردازیم که به قرار زیر می باشد .

از بین بردن چین و چروک

از بین بردن جای زخم

از بین بردن جای آکنه

از بین بردن جوش های فعال

درمان و از بین بردن ترشح بیش از حد پوست

بالا کشیدن بارو

زاویه دار کردن فک

رفع غبغب و افتادگی پایه صورت

رفع افتادگی پلک

از بین بردن شلی پوست و سفت کردن پوست

از بین بردن پف زیر چشم

باز سازی پوست از طریق لایه برداری

درمان ترک های ایجاد شده در اثر چاقی و یا لاغری و بارداری

هم سطح کردن نواحی مختلف پوست و رفع ناهمواری ها

قابلیت برداشتن خال صورت

برطرف کردن لکه ها و آفتاب سوختگی های سطحی پوست

بهبود پیدا کردن رگ های نمایان شده در پوست

شفاف و براق شدن پوست

قبل از انجام آر اف چه اقداماتی انجام دهیم ؟!

اولین اقدام انجام روش آراف فرکشنال انتخاب یک پزشک ماهر و یک کلینیک مجهز و معتبر می باشد چرا که این دو عامل بسیار نتیجه ی کار را تحت تاثیر قرار می دهند . در این مورد هم توانایی پزشک و هم استفاده از تجهیزات به روز ، پیشرفته و اصل تاثیر گذار است در نتیجه یا از کسانی که قبلا این کار را انجام دادند و از نتیجه کار راضی بودند اطلاعات لازم را کسب نمایید یا از طریق گوگل به لیست بهترین مراکز زیبایی – درمانی دسترسی پیدا کنید . به عنوان اقدام دوم بهترین کار این است که سه روز قبل از انجام آراف از دارو های رقیق کننده خون مانند : آسپرین و وارفارین و ایبوپروفن استفاده نکنید .به عنوان مورد بعدی می توان به این مسئله اشاره کرد که چنانچه دارای بیماری خاصی هستند حتما با پزشک خود در میان بگذارید تا در روند درمان و جوان سازی مشکلی پیش نیاید و به شما آسیبی وارد نشود . مراقبت های بعد از جوان سازی با آر اف فرکشنال به مدت سه روز قبل و بعد از انجام آر اف فرکشنال از دارو های رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید چرا که در روند بهبودی اختلال ایجاد می کند.

 مراقب های بعد از آراف فرکشنال :

۱ – به مدت یک هفته تمام تلاش خود را به کار بگیرید که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و حتما از کلاه های نقاب دار استفاده کنید .

۲ – تا ۳ روز از مصرف محصولات مغذی پوست  و محافظت کننده پوست خودداری کنید .

۳ – ۲ هفته قبل از لایه برداری به صورت حرفه تی از میکردرم آبریژن ۵ استفاده کنید .

۴ – دو تا سه ساعت داشتن قرمزی طبیعی می باشد و جای هیچ گونه نگرانی نیست در نتیجه با پوست خود کلنجار نروید و به آن آسیب نزنید .

۵ – برای کاهش قرمزی و با التهاب می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید .

۶ – پماد هایی که توسط پزشکتان تجویز شده است را باید به طور مرتب استفاده کنید .

۷ – به مدت سه روز از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نکنید حتی کرم های ضد چروک و …

۸ – یکی از ضروری ترین کار ها استفاده از کرم ضد آفتاب می باشد .

نتایج انجام آراف چه زمانی مشخص می شود ؟!!

همان طور که می دانید افراد با هم متفاوت هستند و هر شخصی به یک صورت به روش های درمانی و زیبایی پاسخ می دهد به همین دلیل گفتن یک زمان مشخص برای نمایان شدن اثر روش درمانی آراف امکان پذیر نیست اما بعد از انجام آراف هر شخصی قطعا متوجه تغییراتی در سطح پوست خود مانند سفیدی ، نرمی و یا براقیت پوست خواهد شد اما حدودا دو تا سه هفته بعد این تاثیرات به طور کامل شروع به نمایان شدن می کنند و شما شاهد این خواهید بود که سن پوست شما چقدر کم تر دیده می شود .

عوارض لیزر آر اف فرکشنال :

به صورت کلی این روش عوارضی ندارد اما در برخی موارد ممکن است مشکلاتی که گذار هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهم نمود برایتان پیش بیاید اما بهترین کار این است با رعایت نکاتی که پیش تر نیز گفته شد از پیش آمد چنین اتفاقاتی جلوگیری کنید و از همه مهم تر برای به حداقل رسیدن عوارض ناشی از انجام آراف یک کلنیک معتبر  با تجهیزات پیشرفته را انتخاب کنید تا شاهد نتیجه های شگفت انگیزی در سطح پوست خود باشید .

قرمزی پوست

ممکن است برای برخی از افراد قرمزی سطح پوست اتفاق بیافتد که کاملا طبيعی است و بعد از گذشت ۲۴ ساعت به طور کامل از بین می رود .

تورم

دستگاه آر اف فرکشنال باعث تورم می شود که البته در تمام افراد دیده نمی‌شود و نهایتا تا ۲۴ ساعت بعد از بین می رود، البته ممکن است در برخی از موارد تا یک هفته این تورم باقی بماند.

فرو رفتگی پوست

این عارضه ممکن است تا یک ماه طول بکشد که جای نگرانی نیست

پوسته پوسته شدن سطح پوست

این عارضه بعد از گذشت یک هفته از بین می ورد و نشانه ی جوان سازی پوست می باشد .

حساس شدن پوست به لمس

دو الی سه هفته زمان می برد تا این مشکل نیز برطرف شود .

درد

در قدیم استفاده از این دستگاه درد را به همراه داشت اما امرزوه این درد به صفر نزدیک شده و حتی دیگر نیازی به استفاده از پماد های بی حسی موضعی نمی باشد .

چه افرادی می توانند از آراف استفاده کنند ؟!

این روش مناسب کسانی می باشند که برای جوان سازی پوست دوست ندارد درد و یا دوده نقاهت طولانی را تحمل کنند . و در کل هر کسی که خواهان زیبایی ، جوانی ، لیفت صورت ، از بین بردن جای زخم ، آکنه و ….. می باشد می تواند بدون درد سر و تحمل درد و هزینه های گزاف عمل جراحی از این روش استفاده نماید و به راحتی به هدف خود در زیبایی دست یابد .

سفت شدن پوست با آر اف  :

همان طور که پیش تر نیز گفته شد آراف دارای ظرفیت تولید حرارت است و با گرم کردن  لایه های عمیق پوست به تولید کلاژن و الاستین جدید و جذب سلول ها کمک می کند تا پوست ضخیم تر و جوان تر و قوی تر به نظر برسد . یکی از مزایای استفاده از فرکانس رادیویی برای گرم کردن بافت ها ، در مقایسه با لیزر ها این است که فرکانس پایین فرکانس رادیویی می تواند به راحتی به سطح عمیق پوست نفوذ کند ، و به بهبود ساختار پوست کمک کند ، اما لیزر به بهبود سطح پوست کمک می کند . علاوه بر این ، فرکانس رادیویی می تواند به راحتی بیشتر بیماران با رنگ پوست های مختلف را بدون خطر تغییر رنگ دائمی درمان کند . البته ، ایمنی و کارآیی فرکانس رادیویی و یا هر نوع درمان دیگر بستگی به تجربه و مهارت فرد ارائه دهنده این درمان دارد .

هزینه انجام آر اف فرکشنال :

قطعا چند عامل در قیمت تاثیر می گذارند که شامل کلنیک مورد نظر ، کادر درمانی ، تجهیزات کلنیک ، ناحیه تحت درمان ، میزان مشکل و تعداد جلسات می باشد که صد در صد نسبت به هر شخصی که از این روش استفاده می کند تمامی پارامتر های بالا متغییر می باشد به همین خاطر بهترین کار این است که در اولین جلسه ی مشاوره تمامی مشکلات و خواسته های خود را با پزشک خود یا کادر درمانی در میان بگذارید تا آن ها بتوانند با توجه به مشکل و یا خواسته های شما قیمت دقیق را اعلام نمایند .

جمع بندی مطالب :

همان طور که گفته شد قصد ما از انجام روش های زیبایی قطعا به دست آورون جوانی و شادابی از دست رفته و یا رفع نواقص پوستی خود می باشیم به همین خاطر بسیار مهم است که مراقبت های بعد از انجام آراف فرکشنال را جدی بگیرید و برای تاثیر گذاری بیشتر و جلوگیری از آسیب به پوستتان آن ها را رعایت کنید . تیم ورنا طب در این مبحث تمام تلاش خود را به کار گرفت تا اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد در نتیجه چنانچه قصد انجام آراف فرکشنال را دارید و یا این روش را استفاده کرده اید و به دنبال مراقبت های بعد از آن هستید این مطالب می تواند برای شما بسیار با ارزش باشد . با سپاس از شما همراهان گرامی که ما را تا انتهای این مقاله  همراهی کردید . امیدواریم که مطالب ارائه شده برایتان مفید بوده باشد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *